سیاسی

حسینی: رئیس‌جمهور تاکنون ۱۱ بار در مجلس حضور پیدا کرده/ تعامل خوبی بین دولت و مجلس وجود دارد

حسینی: رئیس‌جمهور تاکنون ۱۱ بار در مجلس حضور پیدا کرده/ تعامل خوبی بین دولت و مجلس وجود دارد

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری برگزیده های ایران، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور عصر امروز در نشست با خبرنگاران طی سخنانی، اظهار داشت: رسانه‌ها امروزه جایگاه مهمی دارند و باید کنار مدیران اجرایی دیده شوند و گاهی اوقات رسانه‌ها باید نقش بیشتری از مدیران داشته باشند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: با ذخایر معادن می‌توان کشور را مدیریت کرد

وی افزود: ما در جنگ شناختی هستیم و رسانه‌ها نقش پررنگی دارند؛ دشمن در این جنگ سعی می‌کند افکار و رفتار را تغییر دهد و یک ساختار را برهم بزند. رسانه در بالا بردن سطح سواد رسانه‌ای مردم و مقابله با تلاش‌های دشمن بسیار اهمیت دارد. دشمن در سال گذشته از قدرت رسانه استفاده کرد و سعی در عملیاتی کردن برخی اقدامات مدنظر خود کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: هرچقدر آگاهی مردم بیشتر باشد، به‌نفع خود مردم و کشور است ولی در برخی کشورها، دولت‌ها می‌کوشند مردم از حقیقت آگاهی نداشته باشند.

حسینی گفت: اگر رسانه‌ها واقعیت‌های جامعه را بازتاب نکنند، کار مجریان و مدیران به سرانجام نمی‌رسد‌. دشمن تلاش می‌کند که مردم شیرینی اقداماتی را که در کشور انجام می‌گیرد، نچشند و رسانه در این عرصه نقش مهمی دارد. رسانه‌ها به‌خوبی می‌توانند به سؤالات و ایراداتی که دشمنان مطرح می‌کنند، پاسخگویی خوبی داشته باشند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: در دولت سیزدهم اقدامات متعددی انجام گرفته است و با اینکه مشکلاتی فراوانی پیش‌پا بود، جلو رفتیم. دولت در ابتدا با گرفتاری‌هایی مواجه بود و بدون اینکه بخواهد فقط مشکلات را بیان کند، وارد میدان عمل شد و کارهای مهمی انجام شده و در حال انجام است.

حسینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره لزوم جهاد تبیین گفت: حضرت زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) پیام‌رسان کربلا بودند و پیام قیام امام حسین(ع) را به‌خوبی منتشر و منعکس کردند، این در حالی بود که دشمن می‌کوشد افکار را منحرف کند و رسانه‌ها باید رسالت خود را ایفا کنند.

حسینی با اشاره به اقدامات معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اظهار داشت: ما از روز اول آغازبه‌کارمان، با هماهنگی معاونت‌های پارلمانی کار را شروع کردیم. چندین مورد رأی اعتماد بعد از رأی اعتماد به کابینه در مرحله اول وجود داشت که با هماهنگی و تعامل با مجلس کار را پیش بردیم، اخیراً هم وزیر ورزش جابه‌جا شد و امیدواریم وزیر جدید ورزش معرفی شود و از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

وی اضافه کرد: حداقل درباره ۱۲ وزیر جمع‌آوری امضا برای استیضاح داشته‌ایم ولی با حضور وزرا در مجلس و ارائه توضیحات، این تعداد کاهش یافت و فقط دو استیضاح مطرح شد؛ یکی وزیر صمت و دیگری وزیر بهداشت. مباحث پیرامون وزیر بهداشت با حضور وی در کمیسیون و توضیحات حل شد و فقط آقای فاطمی‌امین بود که استیضاح شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: ما تلاش داریم تمامی تذکرات کتبی نمایندگان را پاسخ دهیم و به بسیاری از تذکرات شفاهی نیز رسیدگی می‌کنیم. اخیراً مطرح شد که وزارت خانواده و زنان داشته باشیم که نمایندگان نظارت بیشتری بر این مسئله مهم داشته باشند؛ در حالی که هم‌اکنون هم نظارت دارند و دراین‌باره با وکلای ملت گفتگو کرده‌ایم‌.

حسینی گفت: تعامل دولت با مجلس بی‌سابقه است و ارتباطات گسترده‌ای بین دو مجموعه وجود دارد و رئیس‌جمهور در سال اول دولت با مجامع نمایندگی استان‌ها دیدار و گفت‌وگو داشته‌ است و تمامی نمایندگان مجلس با رئیس‌جمهور گفت‌وگو کرده‌اند‌. نمایندگان به اعضای دولت دسترسی دارند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و معاونین پارلمانی وزارتخانه‌ها در مجلس حضور می‌یابند و به سؤالات پاسخ می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور تاکنون ۱۱ بار در مجلس حضور داشته است و چهار جلسه مشترک بین دولت و مجلس داشته‌ایم؛ این جلسات می‌تواند مفید و مؤثر باشد. نمایندگان در سفرهای استانی کنار رئیس‌جمهور هستند و مباحث خود را مطرح می‌کنند‌.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اعلام کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۵۰۰ جلسه با حضور وزرا و معاونین رئیس‌جمهور و نمایندگان در کمیسیون‌ها تشکیل شده است، ما در این زمینه نیز ارزیابی داریم و وزارتخانه‌هایی را که بیشترین تعامل با مجلس را داشته‌اند، به دولت گزارش داده‌ایم‌.

حسینی ادامه داد: در دولت سیزدهم ۹۰ لایحه به مجلس تقدیم شده و ۱۳۷ مورد از قبل بوده است که با ۱۱۹ مورد از آنها موافقت کرده‌ایم، برخی از این لوایح نیز تبدیل به قانون و ابلاغ شده است، ۸۷ درصد نظرات دولت درباره لوایح تأمین شده و به سرانجام رسیده است.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره لایحه مهارت‌ورزی نیز بیان کرد: این لایحه در ۶ ماده تقدیم مجلس شده است و تدوین آن نیز توسط وزارت دفاع بوده است. طبق این لایحه، فرد بعد از طی دوره گواهینامه‌ای دریافت می‌کند تا بعد از دوران سربازی هم برای وی مفید باشد، هم‌چنین یک صندوق مهارت برای اشتغال نیز برای کارکنان وظیفه در نظر گرفته شده است تا از نیروهایی که آموزش می‌بینند حمایت شود و انگیزه‌ای در سربازان فراهم خواهد کرد.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا