اخبار ورزشی

حضرتی‌پور: پیش‌بینی‌هایمان از مدال‌های کشتی فرنگی درست بود/میرزازاده نگذاشت کسی آسیب‌دیدگی او را بفهمد

بهروز حضرتی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی برگزیده های ایران، درباره نتایج فرنگی‌کاران در مسابقات جهانی صربستان، عنوان کرد: باتوجه به شناختی که روی تیم خودمان و حریفان داشتیم تقریبا پیش‌بینی‌هایمان درست بود غیر از یکی دو مورد. در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز می‌توانست اول شود اما او مریض شد، سرماخوردگی شدیدی داشت و حتی شب مسابقات معلوم نبود می‌تواند کشتی بگیرد یا خیر. البته دادمرز خیلی اصرار کرد که حتما کشتی بگیرد و باغیرت هم مسابقه داد. او ۴ روز نمی‌توانست چیزی بخورد اما خود را به فینال رساند.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در خصوص دیگر آسیب‌دیدگی‌های کشتی‌گیران، یادآور شد: امین میرزازاده سنگین‌وزن کشورمان از کشتی دوم از ناحیه پا به شدت آسیب دید. البته در زمان تمرینات در تهران بچه‌ها روی پای او افتاده بودند اما مشکل خاصی نداشت، از کشتی دوم پای او آسیب دید اما میرزازاده به گونه‌ای حرکت می‌کرد که حریفان متوجه این مشکل نشوند. ۲ سنگین‌وزن ما (یوسفی و میرزازاده) جزو بهترین‌ها هستند.

وی ادامه داد: کاویانی‌نژاد در ۷۷ کیلوگرم تازه به این وزن آمده است. در این وزن با حریفی از مجارستان که کشتی‌گیر مطرحی است از نظر قوای جسمانی نمی‌توانست برابری کند به همین دلیل فینال را واگذار کرد. در وزن ۶۰ و ۶۷ کیلوگرم ۲ طلا را کنار گذاشته بودیم که از عملکرد بچه‌ها در فینال این اوزان راضی نیستیم. البته رضایی در این مسابقات آسیب دیده بود. کشتی‌گیران ما در اوزان ۷، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم کم تجربه بودند با این وجود به نسبت کشتی‌های خوبی گرفتند.

 

حضرتی‌پور خاطرنشان کرد: برخی از کشتی‌گیرانی که در مسابقات جهانی نروژ حضور داشتند در مسابقات صربستان نیز شرکت کردند که ترکیه، روسیه، آذربایجان و گرجستان از این جمله بودند. با وجود اینکه ما هم کشتی‌گیرانی داشتیم که رده سنی آنها به امیدها می‌خورد اما با همان ترکیبی که از قبل گفته بودیم در مسابقات شرکت کردیم. قدرت ما می‌توانست بیشتر از این باشد اما آسیب‌دیدگی و مریضی تاثیر گذاشت. 

وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید این ورزشکاران بتوانند پشتوانه‌ای برای تیم ملی بزرگسالان باشند، تصریح کرد: امروزه خیلی از کشتی‌گیران بزرگسال ما در رده سنی امیدها هستند. این امید هست با توجه به جوانانی که در کشتی فرنگی داریم با حمایت و برنامه‌ریزی، آنها مهره‌های قابل اتکا در المپیک ۲۰۲۴ پاریس باشند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا