کهگیلویه و بویراحمد

حضور امام جمعه قلعه رئیسی در بین معلمان تجمع کننده چاروسا/صلواتی: دولت و مجلس به جامعه فرهنگی توجه کنند

به گزارش برگزیده های ایران از چاروسا(سیدحسن آرمند)، معلمان منطقه چاروسا خواستار اجرای هر چه سریع‌تر طرح رتبه بندی معلمان شدند که در دستور کار مجلس قرار گرفته و هنوز اجرا نشده است.

یکی از این معلمان با بیان اینکه معلمان نقش بسیار مهمی در توسعه یک جامعه دارند عنوان کرد: در طول سالهای گذشته به خصوص در سال ۱۴۰۰ حقوق تمامی اقشار و ادارات مختلف افزایش داشته اما این معلمان و فرهنگیان بودند که همچنان طبق حقوق سالهای ابتدایی مشغول هستند که این به نحوی بی عدالتی است.

وی افزود: در طول ایام کرونا نقش بسیار مهم معلم برای دانش آموز مشخص شد و وجود معلم در کلاس درس بسیار تاثیرگذار است اما قطعا یک معلم با حقوق ناچیز و بسیار پایین نگران است و نمی تواند به راحتی با این شرایط به تدریس بپردازد.

این تجمع امروز به صورت بسیار متفاوت و همزمان با سراسر کشور جلوی اداره آموزش و پرورش چاروسا برگزار شد.

این تجمع که با حضور گسترده معلمان چاروسا و شهر قلعه رئیسی برگزار شد خواستار احقاق حق خود شدند.

از ویژگی های این تجمع حضور امام جمعه شهر قلعه رئیسی در بین تجمع کنندگان بود که با حضور ایشان رنگ بوی تجمع عوض شد و تجمع کنندگان با در دست داشتن عکس رهبر معظم انقلاب و سردار سلیمانی تحصن را حق خود و تنها احقاق حقوق خود را اولویت قرار داده بودند.

حضور رئیس آموزش و پرورش چاروسا در کنار امام جمعه و بین تجمع کنندگان توانست این تجمع را به یک تحصن کاملا قانونی و در جهت احقاق حق خود دانستند.

امام جمعه چاروسا در تجمع معلمان حضور یافت و در جمع آنان گفت: جامعه معلم عظیم الشان است معلمی شغل انبیاست این یک شعار دل خوش کن نیست این یک حقیقت قرآنی است و از جمله خصوصیات پیامبران تعلیم است شما معلمان در راهی حرکت می کنید که برترین انسانهای تاریخ بشریت برای آن مبعوث شدند زیر ساخت اصلی سعادت یک ملت و پیشرفت یک کشور آموزش و پرورش است همه باید منزلت معلم را در جامعه معرفی کنیم مسئله منزلت معلم از معیشت معلم مهمتر است.

اسماعیل صلواتی بیان کرد: معلمی یک شخصیت والا،یک کارمقدس و پایه ریز تمدن نوین اسلامی است لذا نباید به آموزش و پرورش مثل بقیه نهادها و سازمان ها نگاه کرد امروز عیان شد که دستگاه آموزش و پرورش  احتیاج به نوسازی دارد باید سند تحول به صورت حقیقی اجرا شود و اگر می شد امروز شاهد چنین تجمعاتی نبودیم  باید معیشت معلمین جزء مسائل اصلی و درجه یک دولت انقلابی باشد و اگر قرار نگیرد دشمن سوء استفاده می کند البته شما معلمان بیدار باشید شما هم نجیب هستید هم مومن هستید و از توطئه دشمن غافل نیستید لذا خودتان مراقبت بکنید بعضی ها به دنبال ضربه زدن به نظام و انقلاب هستند.

وی افزود: اینهایی که کنار شعار به حقوق معلمان شعارهای دیگری می دهند دلسوز معلم نیستند به دنبال مشکل درست کردن برای نظام هستند یک عده‌ای از روی کینه جویی و بدلی نسبت به اسلام وانقلاب و استقلال کشور به دنبال تحریف خواسته های شما هستند مواظب باشید. همینجا  کسانی را که در فضای مجازی نسبت به شان و عظمت معلم جسارت کردند آن را محکوم می‌کنم.
بنده همیشه در خطبه های نماز جمعه  در ایام مربوط به هفته معلم نسبت به شان و تکریم منزلت معلم و احترام معلم صحبت کردم .

صلواتی خاطرنشان کرد: معلمان عزیز به هوش باشید در گذشته یک عده ای به عنوان پل برای رسیدن به اهداف خودشان از شما استفاده کردند اما هیچ توجهی به شما ننمودند امروز باید آنان پاسخگو باشند بنده به عنوان امام جمعه به جهت حرمت جامعه معلم در جمع شما حاضر شدم تا از نزدیک مطالبه شما را بشنوند و مطالبات شما را شنیدم و به مسئولان شهرستانی و استانی اعلام می‌کنم اما شما معلم هستید الگوساز و الگو هستید جامعه برای شما احترام قائل است و به عنوان ارزش به شما نگاه می کند در این روزهای گذشته که کلاس درس تعطیل شد و دانش آموزان به مدرسه رفتند و معلمان را ندیدند خوب نبود می توانستید مطالبات خود را از طرق دیگر هم پیگیری کنید و این هفته و این ۷۲ ساعت گذشته جبران کنید و انتظار است بعد از تجمع امروز برگردید به کلاس درس و با شوق و ذوق و ذهن ها و دل‌های تشنه فرزندان این منطقه را از معارف نورانی سیراب کنید و همین جا از مسئولان محترم دولت و نمایندگان محترم مجلس می خواهیم که به جامعه فرهنگی و آموزش و پرورش توجه کنند.

محمد شکوهی رئیس آموزش و پرورش چاروسا هم در این تحصن به سخنرانی پرداخت و احقاق حق معلمان را یک خواسته به حق دانست و از معلمان خواست تا در کنار احقاق حقوق خود نسبت به تدریس هم اقدام کنند تا دانش آموزان از تحصیل عقب نیافتند.

در این بین فرهنگیان چاروسا از اقدام امام جمعه قلعه رئیسی در بین تجمع کنندگان تقدیر و این حضور بازتاب بسیار خوبی بین آنها داشت و همچنین فرهنگیان از امام جمعه خواستند تا در کنار فرهنگیان احقاق حقوق خود باشند تا بهتر بتوانند با آرامش کامل تدریس کنند.

گفتنی است، پس از صحبت های امام جمعه و رئیس آموزش و پرورش چاروسا تجمع کنندگان به تحصن خود پایان دادند.

 

انتهای پیام/۸۲۰۲۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا