اخبار روز

حضور عمران ‌خان با ماسک شیمیایی در میان حامیانش/ تعلیق حکم دستگیری تا ۱۰ صبح فردا

حضور عمران ‌خان با ماسک شیمیایی در میان حامیانش/ تعلیق حکم دستگیری تا ۱۰ صبح فردا

به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای امنیتی پاکستان امروز در حوالی منزل عمران خان به دلیل عدم حضورش در دادگاه حضور یافتند تا این نخست‌وزیر سابق پاکستان را دستگیر کنند.

حامیان عمران خان پیشتر در نزدیکی منزلش تجمع کردند تا مانع دستگیری او شوند، نیروهای امنیتی پاکستان هم به شلیک گاز اشک‌آور و ماشین آب‌پاش متوسل شدند تا این افراد را متفرق کنند.

اما سپس به دستور دادگاه پاکستان، عملیات پلیس این کشور به حالت تعلیق درآمد و نیروهای امنیتی از منطقه لاهور (محله منزل عمران خان) عقب‌نشینی کردند. بعد از این عقب‌نشینی، خان در جلوی منزلش با ماسک شیمیایی ایستاد و برای حامیانش سخنرانی کرد. عمران خان گفت: تلاش برای بازداشتم، توطئه‌ای برای جلوگیری من از شرکت در انتخابات پاکستان است.

درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و طرفداران نخست‌وزیر سابق پاکستان که از دیروز آغاز شده است، امروز (چهارشنبه) در سراسر این کشور ادامه پیدا کرده است.

به گزارش آناتولی، درگیری میان نیروهای امنیتی و طرفداران خان در سراسر پاکستان امروز نیز ادامه دارد.

در درگیری‌های امروز لاهور ۳۳ نیروی امنیتی زخمی و حداقل ۱۵ معترض دستگیر شدند. در اطراف اقامتگاه خان علاوه بر نیروهای امنیتی، یگان‌های شبه‌نظامی نیز مستقر شدند.

عمران خان با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد که نیروهای امنیتی به سمت خانه او آب با فشار قوی پاشیده و گاز اشک‌آور پرتاب کرده است.

وی در پیام خود مدعی شد که می‌خواهند او به زندان فرستاده و تصمیمات قضایی علیه نواز شریف، نخست‌وزیر اسبق پاکستان لغو شود تا بتواند به کشور برگردد.

درگیری‌ها در “زمان پارک” شدت گرفته و طرفداران خان خودروهای نیروهای امنیتی و وانت‌ها و موتورسیکلت‌های غیرنظامیان را آتش کشیدند. برخی معترضان تلاش کردند از سوزاندن خودروهای پلیس جلوگیری کنند.

نیروهای امنیتی جاده‌های منتهی به اقامتگاه خان را بستند. معترضان به سمت نیروهای امنیتی سنگ و چوب پرتاب کردند. نیروهای امنیتی نیز به معترضان با گاز اشک‌آور، ماشین آب‌پاش و باتون مداخله کردند.

نیروهای امنیتی پاکستان امروز در حوالی منزل عمران خان به دلیل عدم حضورش در دادگاه حضور یافتند تا این نخست‌وزیر سابق پاکستان را دستگیر کنند.

یکی از احکام دستگیری عمران خان روز دوشنبه بابت پرونده فروش غیرقانونی هدایای دولتی و مخفی کردن دارایی‌ها در دوران نخست وزیری است؛ یک مورد دیگر نیز تهدید لسانی یک قاضی در تجمع سال گذشته میلادی است.

در این احکام صادره، از عمران خان خواسته شده تا در جلسه ۱۸ و ۲۹ مارس سال جاری میلادی در دادگاه حاضر شود اما هنوز مشخص نیست که آیا پلیس وارد عمل می‌شود یا خیر.

این تحولات نشان می‌دهد که دولت شریف در حال افزایش فشار بر عمران خان است که در حال حاضر برای حزب خود در انتخابات آتی دو مجلس منطقه‌ای مبارزه می‌کند. تظاهرات روز دوشنبه در شهر لاهور، جایی که عمران خان اکنون زندگی می‌کند، برگزار شد.

حزب اپوزیسیون تحریک انصاف پاکستان هم مدعی است که مقام‌ها ۸۰ مورد «پرونده جعلی» علیه خان ثبت کرده‌اند تا از نظر سیاسی نخست وزیر سابق را که جانش در معرض تهدید قرار دارد، قربانی کنند. فواد چودری، یکی از رهبران ارشد حزب مذکور گفت که تیم حقوقی عمران خان این حکم را به چالش خواهد کشید.

عمران خان، این ستاره سابق کریکت و رهبر ۷۰ ساله کنونی اپوزیسیون هفته گذشته برای پاسخ به اتهاماتش در دادگاه حاضر نشد و ظاهرا این اقدام برای این بود که از دستگیر شدنش جلوگیری کند.

این جلسه استماع توسط قاضی ظفر اقبال تعیین شد و عمران خان موظف بود تا شخصا برای پاسخگویی به اتهامات مربوط به فروش هدایای دولتی در زمان ریاستش به دادگاه توضیح دهد.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا