فرهنگ و هنر

حضور فارسی‌آموزانی از اروپا و آسیا در بزرگترین کتاب‌فروشی ایران

حضور فارسی‌آموزانی از اروپا و آسیا در بزرگترین کتاب‌فروشی ایران

– اخبار فرهنگی –

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، شرکت‌کنندگان مدرسه تابستانی آموزش فارسی که با حضور فارسی‌آموزانی از ۷ کشور جهان و به میزبانی بنیاد سعدی در تهران برگزار شده است، در واپسین روزهای دوره به‌منظور بازدید از بزرگترین کتاب‌فروشی ایران و آشنایی با محصولات متنوع فرهنگی و آثار تحریر شده در ساحت زبان و ادبیات فارسی به مجموعه باغ کتاب رفتند.

در این بازدید فارسی‌آموزان اعزامی از کشورهای پاکستان، سوریه، یونان، چین، ترکیه و رمانی علاوه بر خرید کتاب، از باشگاه رباتیک و سایر سرگرمی‌های علمی باغ کتاب در مکانی به وسعت ۱۱۰ هزار متر مربع دیدن کردند.

سفیر مالزی: تطبیق “کتاب” با فناوری روز فرصتی طلایی برای انتقال فرهنگ در جهان

نکته قابل توجه برای فارسی‌آموزان، ترجمه آثار بیشتر نویسندگان نامی جهان به زبان فارسی بود که در بازدید از باغ کتاب تهران بیشتر به چشم آمد؛ این درحالی است که به اظهار اعضا، حاضر در مدرسه تابستانی در کشورهای خودشان تنها درصد محدودی از آثار نویسندگان خارجی ترجمه می‌شود.

آموزش فارسی در کلاس‌های بنیاد سعدی لذت‌بخش است

سلما، ۲۳ ساله از رومانی یکی از فارسی‌آموزان مدرسه تابستانی درباره حضورش در ایران گفت:  کلاس‌های بنیاد سعدی در مسیر آموزش فارسی بسیار کمک‌کننده بوده و فضای علمی دوره‌های برگزار شده در مدرسه تابستانی لذت‌بخش است.

وی گفت: من در کشور خودم معلم زبان انگلیسی و روسی هستم و درحال پایان دوره فوق لیسانس در دانشگاه هستم. اما چون می‌خواهم در آینده برای کار به ایران بیایم از همین رو در دوره‌های آموزش زبان فارسی بنیاد سعدی ثبت‌نام کردم.

این مدرس زبان انگلیسی درباره سطح علمی کلاس‌های مدرسه تابستانی در ادامه افزود: کلاس‌های بنیاد سعدی بسیار کمک‌کننده بوده و فضای علمی و صمیمی بسیار خوبی در آن حاکم است. این موضوع که ما توسط فارسی‌زبانان احاطه شدیم و فارسی را با تمام وجود حس می‌کنیم نیز بسیار در عملکرد ما موثر بوده و به پیشرفت مهارت‌های زبان‌آموزی کمک می‌کند.

سلما خاطرنشان کرد: در طول سفر بازخوردهای خوب و گرمی را از مردم ایران گرفتیم که باعث شد احساس کنیم در خانه خودمان هستیم. سفر به ایران را به همه هم‌وطنانم توصیه می‌کنم و اینجا را مقصد مناسبی برای تعطیلات آینده آن‌ها می‌دانم.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا