گیلان

حضور قضات در زندان‌های کشور در کاهش جمعیت کیفری مؤثر است

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، رئیس سازمان زندان‌ها به‌منظور سرکشی از  زندان‌های مستقر در شهرستان‌های گیلان به این استان سفر کرد.

محمدمهدی حاج‌محمدی با حضور در زندان انزلی در حاشیه دیدار با مسؤولان این زندان با بیان اینکه باید حقوق زندانیان و مددجویان حاضر در این محل رعایت شود، اظهار کرد: در این دیدار برخی از مددجویان نکاتی را بیان کرده و از مشکلات خود گفتند لذا باید تمامی این معضلات برطرف شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به حضور مؤثر قضات در زندان‌های کشور گفت: به‌طور یقین حضور مؤثر، فعال و فزاینده قضات در زندان‌ها عاملی مؤثر در کاهش جمعیت کیفری و مددجویان ساکن در این مراکز است.

رئیس سازمان زندان‌های کشور با اشاره به نقش تأثیرگذار تعامل میان زندان با مراجع قضائی بیان کرد: باید با اتخاذ تصمیماتی تعامل میان زندان با مراجع قضائی و قضات بیش از بیش افزایش پیدا کند تا از این طریق اصلاح مجرمان با انجام برنامه‌های فرهنگی و ارتقای برنامه‌های اشتغال‌زایی، جدی‌تر دنبال شود.

حاج‌محمدی یکی از اهداف سازمان زندان‌ها را ایجاد روحیه و انگیزه در میان زندانیان معتاد دانست و تصریح کرد: در تلاشیم تا با ترغیب زندانیان معتاد به زندگی در آنان روحیه و انگیزه برای ادامه زندگی فراهم کنیم، لذا باید این افراد را تشویق کرد چرا که رهایی آنان از دام اعتیاد نه‌فقط به صلاح خودشان است بلکه به اصلاح خانواده و جامعه می‌انجامد.
 

وی با بیان اینکه مددجویان در زندان باید برنامه‌های اصلاحی و تربیتی را دنبال کنند، افزود: زندانیان باید آماده ورود به جامعه باشند و بعد از آزادی هم دیگر به چرخه جرم باز نگردند لذا مراقبت بعد از خروج زندانیان در کنار حمایت از آنان و خانواده‌های آن‌ها مثل دوران حبس، در دستور برنامه‌های حمایتی سازمان زندان‌ها است.

رئیس سازمان زندان‌های کشور با تأکید بر لزوم توجه به ارائه خدمات لازم به زندانیان متنبه تصریح کرد: همواره به مدیران تأکید شده که نسبت به زندانیان که از بند رهایی می‌یابند و مشخص است که اصلاح‌شده و می‌خواهند زندگی درستی در جامعه داشته باشند، به‌طور ویژه ارائه خدمات شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا