خراسان شمالی

حضور مسئولان کشوری در مناطق زلزله زده موجب تسریع در روند بازسازی مناطق می شود

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در مراسم تحویل ۱۴۳ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان اظهار کرد: در روند بازسازی مناطق زلزله زده استان با توجه به جابجایی دولت و تغییر در مدیریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اما استان معطل دستورالعمل های ملی نماند و کار را آغاز کرد.

شجاعی افزود: بانک های عامل استان بدون ابلاغ از تهران در مناطق زلزله زده جهت تشکیل پرونده مستقر شدند و همه اجزای حاکمیت جهت تسریع در روند انجام کارها پای کار آمدند.

وی گفت: پیگیری از سطح ملی برای دریافت تسهیلات و امکانات بیشتر از همان روزهای ابتدایی در دستور کار قرار گرفت و تا کنون از ۷۹۵ واحد مسکونی ۷۴۱ واحد به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده است.

استاندار خراسان شمالی افزود: بر اساس برآورد اولیه بنیاد مسکن استان تنها ۵۰  واحد مسکونی دارای معضل شدید و نیاز به احداث داشت اما با پیگیری های انجام شده این تعداد افزایش یافت و تلاش داریم برای مناطق زلزله زده شهرستان فاروج نیز از هیات دولت مصوبه داشته باشیم.

وی گفت: با پیگیری از سطح ملی برای تلفات دام و طیور در زلزله اردیبهشت ماه از هیات دولت مصوبه گرفتیم و از بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی ۸۰۰ قلم لوازم خانگی ضروری دریافت و به مناطق زلزله زده استان تحویل داده شد و در ادامه این تعداد افزایش خواهد یافت.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی به احداث بیمارستان صحرایی در شهرستان راز و جرگلان اشاره داشت و گفت: به زودی این بیمارستان به بهره برداری می رسد و بخشی از دغدغه مردم شهرستان در حوزه بهداشت و درمان برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/ن


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا