اخبار ورزشی

حضور ۲۳ کشتی‌گیر داغستانی در مسابقات جهانی بلگراد

حضور ۲۳ کشتی‌گیر داغستانی در مسابقات جهانی بلگراد

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران، باتوجه به تعداد زیاد کشتی‌گیران مدعی روس در داخل این کشور، همواره تعداد زیادی از آنها در کشورهای همسایه دنیای قهرمانی خود را دنبال می‌کنند. در دهه‌های گذشته هم قهرمانان روسی‌الاصل زیادی بودند که با تابعیت کشورهای دیگر مدال‌های جهانی و المپیک گرفته‌اند. بیشترین قهرمانان روسیه نیز همچون گذشته از آن ایالت داغستان هستند، جایی که کشتی مثل مازندران در آن حرف اول را می‌زند.

یک سایت روسی خبر داد که امسال هم از جمع ۴۴ کشتی‌گیری که با ملیت روسی در مسابقات جهانی حضور دارند باز هم بیشترین‌شان داغستانی هستند، یعنی ۲۳ نفر و بی‌شک شاخص‌ترین آنها زلیمخان آباکاروف است که برای آلبانی کشتی می‌گیرد.

او در بین داغستانی‌هایی که برای دیگر کشورها کشتی می‌گیرند، تنها کشتی‌گیری است که به مقام قهرمانی جهان رسیده و قطعاً امسال هم یکی از مدعیان وزن اول خواهد بود. سایر داغستانی‌های دوتابعیتی، مدال طلای جهانی نگرفته‌اند، هرچند برخی از آنها می‌توانستند مدعی قهرمانی باشند مثل ماگومدحبیب کادی ماگمادوف کشتی‌گیر روسی‌الاصل بلاروسی، اسماعیل موسکائف کشتی‌گیر تیم مجارستان یا ابوبکر آباکاروف، عثمان نورماگمادوف، ماگومدخان ماگومادوف، عبدالمجید کودیف، احمد تاج‌الدین‌اف، رمضان رمضان‌اف و … .

در این بین تاج‌الدین‌اف که در تیم بحرین حضور دارد امسال می‌تواند یک حریف خوب برای همه مدعیان ۹۷ کیلوگرم باشد. این روسی‌الاصل که در مسابقات قهرمانی آسیا مدال طلا گرفت و مجتبی گلیج را آنجا غافلگیر کرد، قطعاً یکی از مدعیان پیکارهای جهانی خواهد بود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا