اصفهان

حضور ۱۵ هزار دانشجومعلم در فعالیت‌های فرهنگی مجازی دانشگاه فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان علی محمدی ظهر امروز در مراسم اختتامیه پویش سفیران حسینی  با اشاره به ساماندهی نزدیک چهارهزار دانشجو معلم در موکب دانشگاه فرهنگیان در کربلا در سال‌های گذشته، اظهار داشت: با تعطیل شدن راهپیمایی به واسطه کرونا، سال ۱۳۹۹ قریب ۱۵ هزار دانشجو معلم در فضای مجازی فعالیت فرهنگی خود را در قالب دانشگاه مجازی اربعین و پویش سفیران حسینی دنبال کردند.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: تولیدات فرهنگی و رسانه‌ای و محصولات تولید شده در این پویش از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری منتشر شد.

وی خاطر نشان کرد: کرونا نه تنها موجب تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه فرهنگیان نشد بلکه بر تنوع و تکثر این برنامه‌ها افزود که شرکت هزار نفر در ۴۳ رشته مسابقات قرانی،  ۱۰ هزار نفر در جلسات روخوانی قرآن، ۴۰ هزار نفر در دوره‌های امداد و نجات، ۴۰ هزار نفر در دوره‌های سواد رسانه  از جمله این‌موارد است. 

حسین خنیفر نیز در ادامه این مراسم با اشاره به ضرورت تمسک به فرهنگ عاشورایی، اظهار داشت: اتصال به مکتب عاشورایی انسان را از بسیاری فتنه ها دور می‌کند و هر اقدامی که برای مرامنامه امام‌حسین(ع) انجام دهیم به‌سرعت و در همین دنیا پاداش آن را خواهیم یافت.

 رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه عاشورا مکتب درس ایثار و شهادت است، افرود: باید از دردنامه‌ها و درس نامه‌های کربلا درس بگیریم و همواره حسینی بمانیم.

تقی آقا حسینی نیز در این مراسم گفت: امروزه  معلمان حکیم‌که به مرحله خودآگاهی رسیده و از روح آزاد و پرسشگر برخوردارند و دارای دانش قوی و اخلاق نیک هستند و در مسیر عبودیت و نفس مطمئنه قدم برداشته و بنده واقعی خدا باشند بر معلم فکور و دارای عقلانیت و بینش غربی برتری دارد.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان  افزود: دانشگاه فرهنگیان درمسیرحکمت و عبودیت با تعلیم‌و تربیت معلم انقلابی و حکیم، پویش سفیران حسینی را با تکیه بر علم عاشورایی برگزار کرد.

حجت الاسلام تقوی نیز در این مراسم گفت: پس از شکل‌گیری جامعه نبوی و بعد از آن جامعه فاطمی و علوی شکل گرفت ولی به دلیل بی‌مهری بشریت به خاندان عصمت و طهارت، به غیبت امام (ع) مبتلا شدیم درحالی‌که لازم بود جامعه مهدوی شکب‌گیرد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: برخی گمان می‌کردند در دوران غیبت، جامعه دینی روبه افول است و در دنیای کنونی با این همه جرم و جنایت چنین جامعه‌ای شکل نمی‌گیرد ولی به واسطه حلاوت و حرارت قیام حسینی، زمینه‌های شکل‌گیری حکومت دینی حفظ شد.

وی با اشاره به تجلی تمدن حسینی در پیاده‌روی اربعین، افزود: امروز اربعین یک مراسم نیست بلکه نمودی از تمدن حسینی است که در آن جلوه‌های اخلاص، انفاق، محبت و مودت مشهود است.

به گزارش برگزیده های ایران در این مراسم از ۸۸ دانشجو معلم شرکت کننده در پویش سفیران حسینی تجلیل شد و ۲۲ نفر از این تعداد به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند و در این پویش ۷۳۶ اثر در ۶ رشته آثار ویدیویی، صوتی، مکتوب، هنری، پژوهشی و بخش ویژه به دبیرخانه رسید.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا