سمنان

حفاظت از منابع طبیعی بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست

حفاظت از منابع طبیعی بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان سمنان ، مدیران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و آموزش و پرورش استان سمنان در راستای تاکیدات ریاست محترم جمهور مبنی بر اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با تکیه بر مشارکت جوامع محلی، سازمان های مردم نهاد و همچنین ارگان های دولتی و خصوصی تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.

با حضور جعفرمرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و اعضای ستاد هفته منابع طبیعی و آبخیزداری سالجاری و عادل خالقی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تفاهم نامه همکاری بین این دو مجموعه منعقد شد.

جعفرمرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در این نشست با تاکید بر اینکه حفاظت از عرصه های منابع طبیعی بدون مشارکت مردم شدنی نیست خواستار تعامل بیشتر بین مردم ، جوامح محلی و مجموعه منابع طبیعی شد.

جعفرمرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان هدف از انعقاد این تفاهمنامه را ایجاد همکاری میان دو مجموعه در راستای مشارکت در برنامه های آموزشی و ترویجی با رویکرد بهره مندی از مشارکت معلمان بازنشسته، شاغل و دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی در راستای اجرای طرح مردمی تولید وکاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشورعنوان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان این مطلب که بایستی با جدیت به دنبال عملیاتی نمودن مفاد این تفاهم نامه بود، تصریح کرد: ترویج فرهنگ درختکاری با رویکرد ارتقای جایگاه کشور و منطقه در توسعه سرانه فضای سبز، بهبود معیشت و درآمد ساکنین جوامع محلی، کاستن تهدیدات و مخاطرات کشور در بحث های مرتبط با پوشش گیاهی، تولید نهال سالم و مرغوب، کاهش کربن و آلاینده های مرتبط با محیط زیست از اهداف این تفاهمنامه است.

وی در خاتمه سخنانشان با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش با آموزش پایه بعنوان زیربنای فرهنگ سازی در امر حفاظت و حراست از عرصه های منابع ملی می باشد، افزود: استفاده از ابزارهای آموزشی و نیروی انسانی کارکنان بازنشسته، شاغل و دانش آموزان، کاشت و نگهداری از درختان در اراضی خصوصی و ابنیه های تحت مالکیت آموزش و پرورش، جذب دانش آموزان علاقه مند در طرح ملی همیاران طبیعت دانش آموزی از اهداف این تفاهم نامه دانست.

در ادامه این نشست عادل خالقی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز ضمن ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهمنامه بر اجرایی شدن مفاد قرارداد تاکید و جهت هرگونه همکاری با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و استفاده از همه ظرفیت های آموزش و پرورش در استان جهت تحقق امر “طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در بازه زمانی ۴ساله” قول مساعد داد.

عادل خالقی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در این نشست عنوان کرد:در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری مسابقات فرهنگی و هنری در بین فرهنگیان ودانش آموزان در جهت حفظ عرصه های منابع طبیعی برگزار و در طول هفته با مشارکت دانش آموزان طراحی و نشر پوستر ، بروشور ، کلیپ های آموزشی تدوین آثار دانش آموزان در قالب شعار هفته اقدام می گردد.

این تفاهم نامه با امضاء جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری وعادل خالقی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان منعقد گردید.

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا