گیلان

حفظ ثبات مدیریتی نباید منجر به تحمیل هزینه به شهروندان شود

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا عصر امروز در دیدار با تعدادی از بانوان عضو بسیج رسانه با اشاره به اینکه خبرنگاران پل ارتباطی مردم و مسوولین هستند اظهار کرد: از زمان شروع کار شورای ششم این نخستین دیدار بنده با خبرنگاران با این موضوعیت است و خوشحالم اسم شریف جامعه خبرنگار با عنوان بسیج رسانه نیز همراه شده است. 

وی با تاکید به نقش رسانه‌ها در راستای اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی افزود: مشکلات رشت در مباحث مختلف فراوان است و بخش عظیمی از این مشکلات توسط رسانه‌ها منعکس می‌شود. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه مشکلات رشت و گیلان زیر سرسبزی ظاهری پنهان مانده است، تصریح کرد: رشت در گذشته‌های نه چندان دور عنوان شهر اولین‌ها را در اختیار داشت و امروزه به واسطه انبوه مشکلات در بسیاری از مباحث در رده آخر بسیاری از موضوعات قرار دارد. 

کارگرنیا به روند ساخت کتابخانه عمومی رشت اشاره کرد و گفت: در گذشته نخستین کتابخانه عمومی کشور در رشت راه اندازی شده بود و در حال حاضر کتابخانه عمومی این شهر که از سال ۸۳ کلنگ آن زده شده است، پس از گذشت هفده سال هنوز به بهره برداری نرسیده است. 

وی با اشاره به راه اندازی فرهنگسرای رشت افزود: اخیرا شورا و شهرداری رشت نامه‌ای با مضمون واگذاری فرهنگسرای رشت به شهرداری به اداره ارشاد ارسال کرده است و امیدواریم با بهره برداری از آن بتوانیم بخشی از نارضایتی‌هایی که در این مبحث وجود دارد برطرف کنیم. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به ترک فعل‌های انجام شده از سوی مدیران شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: طی چند جلسه‌ای که در خدمت دستگاه قضا بودیم، به موضوع ترک فعل برخی از مدیران دستگاه‌ها اشاره شد و از زمان شروع فعالیت شورای ششم رشت نیز چندین مورد ترک فعل برخی از مدیران شهرداری رشت را به دستگاه قضا گزارش دادیم. 

کارگرنیا با بیان اینکه افرادی که موجب ضرر و زیان و خُسران شهر و شهروندان شده‌اند باید پاسخگو باشند، تصریح کرد: مدیران باید پاسخگوی میز مدیریتی و مسوولیتی که بر عهده دارند باشند و شورا نیز به عنوان ناظر بر عملکرد شهرداری رشت باید به چنین مواردی توجه داشته باشد. 

وی با اشاره به مطالبات مطرح شده توسط خبرنگاران حاضر در این جلسه پیرامون حوزه فعالیت خبرنگاری بیان کرد: مطالباتی که پیرامون بیمه خبرنگاری، پرداخت تسهیلات و غیره مطرح شد کاملا بحق است و امیدوارم جامعه عمل به آن پوشانده شود. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه درب اتاق بنده برای شنیدن مشکلات و دغدغه‌های اقشار مختلف همواره باز است، افزود: اعضای شورای ششم رشت تمام تلاش خود را به منظور تحقق وعده‌های انتخاباتی و رفع مشکلات شهر و شهروندان به کار گرفته‌اند. 

کارگرنیا به برخی از مطالبات مطرح شده رسانه‌ها در این دیدار اشاره کرد و افزود: با حضور ثقتی در جایگاه مدیر کل ارشاد گیلان آینده خوبی برای مجموعه ارشاد می‌بینم و ان شاا در دیداری که به زودی با مدیر کل ارشاد برگزار می‌شود، همکاری بیشتر مجموعه حوزه مدیریت شهری رشت را با این مجموعه در ابعاد مختلف و با هدف حمایت بیشتر از رسانه‌ها مطرح و بررسی می‌کنیم. 

وی به درخواست یکی از خبرنگاران پیرامون بهره مندی بیشتر شورا و شهرداری رشت از ظرفیت اصحاب رسانه در جایگاه مشاور و کارشناسان حوزه روابط عمومی اشاره کرد و گفت: رئیس بسیج رسانه این موضوع را در قالب یک تفاهم نامه سه جانبه ما بین شورا، شهرداری و بسیج رسانه تدوین کند تا ان شاا بتوانیم از ظرفیت رسانه‌ها بیشتر استفاده و به این پیشنهاد جامع عمل بپوشانیم. 

شورای ششم به دنبال اجرای عدالت 
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به گلایه برخی از رسانه‌ها پیرامون ناعدالتی در پرداخت فاکتورهای پوشش اخبار در شهرداری رشت تصریح کرد: طی چندین جلسه با جعفری نیا مدیر روابط عمومی شهرداری رشت در این باره صحبت کرده‌ام و قرار است در یک طرح پیشنهادی ضابطه‌ای پیرامون نحوه پرداخت به رسانه‌ها توسط روابط عمومی شهرداری رشت ارائه شود و شورای ششم به دنبال اجرای عدالت است و امیدواریم با این اقدامات رضایتمندی زحمتکشان حوزه رسانه فراهم شود. 

اختصاص سهمیه وام کم‌بهره توسط رئیس شورا به خبرنگاران بسیج رسانه
کارگرنیا به تقاضای یکی از خبرنگاران مبنی بر پرداخت تسهیلات کم بهره به اصحاب رسانه از سوی حوزه مدیریت شهری رشت بیان کرد: با توجه به بودجه محدود شورا ماهیانه می‌توانیم تعدادی از افراد را به منظور دریافت وام کم بهره به موسسه مالی اعتباری مهر معرفی کنیم و بنده با توجه به کثرت مراجعین ماهیانه چهار سهمیه در اختیار دارم که پس از این هر ماه دو سهمیه را به بسیج رسانه اختصاص می‌دهم. 

وی با بیان اینکه اختصاص این سهمیه وام کم بهره به خبرنگاران خدمتی کوچک برای تقدیر از زحمات این قشر پُر تلاش است، افزود: خبرنگاران می‌توانند بر اساس معرفی نامه از سوی بسیج رسانه برای دریافت این وام مراجعه کنند. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به انتقاد چند خبرنگار در این نشست پیرامون وضعیت پل‌های عابر پیاده رشت بیان کرد: پل‌های عابر پیاده مکانیزه را حق‌الناس می‌دانم و رسیدگی به وضعیت این پل‌ها یک تکلیف برای اعضای شورا و همچنین وظیفه شهرداری رشت است و متاسفانه در شرایط فعلی احداث این پل‌ها خسارت فراوانی را به شهر و شهروندان تحمیل کرده است. 

کاهش قیمت املاک تجاری در اطراف پل‌های عابر پیاده رشت
کارگرنیا به کاهش قیمت املاک تجاری در اطراف پل‌های عابر پیاده در رشت اشاره کرد و گفت: به واسطه احداث این پل‌ها بسیاری از املاک تجاری با کاهش قیمت و کاهش مشتری مواجه شده‌اند و همچنین ارتفاع این پل‌ها موجب تجاوز به حریم برخی از املاک اطراف آن شده است و با تمامی هزینه‌های مادی و معنوی که از این بابت به شهر و شهروندان تحمیل شده به علت‌عدم نظارت صحیح شهرداری رشت، شرایط استفاده از آن برای شهروندان به خوبی مهیا نیست. 

وی با بیان اینکه در اکثر مواقع شاهد خرابی بالابرهای پل‌های عابر پیاده مکانیزه در رشت هستیم، تصریح کرد: پل‌های عابر پیاده مکانیزه به واسطه تبلیغات فراوان نصب شده به دیواره‌های آن به لحاظ امنیتی مورد پسند شهروندان نیست و در بیشتر مواقع به مکانی برای تجمع افراد معتاد تبدیل شده است و حتی اخیرا شاهد آتش گرفتن یکی از اطاقک‌های این پل‌های عابر پیاده به دلیل حضور افراد معتاد در آن بودیم. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه بابت رفع مشکل پل‌های عابر پیاده مکانیزه به شهردار رشت فرصت یک ماهه داده‌ام، افزود: ایجاد پل‌های عابر پیاده مکانیزه با هدف حفظ امنیت و سلامت شهروندان در رشت انجام شده اما در شرایط فعلی امنیت و سلامت شهروندان از این بابت تامین نیست و بر این اساس به شهردار رشت بابت رفع مشکل پل‌های عابر پیاده مکانیزه تذکر لازم و فرصت یک ماهه داده شد و در پنج شنبه همین هفته این فرصت به اتمام می‌رسد و چنانچه شهردار رشت نسبت به این موضوع اعتنا نکند یقینا در جلسه علنی هفته بعدتر شورا طرح سوال از وی را مطرح می‌کنم. 

کارگرنیا با تاکید به اینکه شهردار رشت پیش از قرار گرفتن در این جایگاه قول‌های مساعدی مبنی بر رفع مشکلات شهر به اعضای شورا داده بود، بیان کرد: باید مشکلات شهر به صورت اساسی و واقعی رفع شود و نباید به دنبال بوق و کرنا کردن‌های بیهوده و شوآف‌های بی‌نتیجه باشیم و چنانچه شهردار رشت به وعده‌های خدمتی‌اش برای رفع مشکلات شهر پایبند باشد از وی حمایت می‌کنیم و یقینا شورای ششم به دنبال ثبات مدیریتی است اما حفظ ثبات مدیریتی نباید موجب تحمیل هزینه و ضرر و زیان شهر و شهروندان شود. 

وی با بیان اینکه ثبات مدیریتی که موجب تحمیل هزینه به مردم و ضرر و زیان شهر شود را نمی‌پذیریم، گفت: انجام لکه گیری، رنگ‌آمیزی، جمع آوری زباله و غیره جزو کارهای روزمره شهرداری رشت است و باید فضا را به سمتی هدایت کنیم که از اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی در رشت سفره شهروندان بهره‌مند و گسترده شود. 

قابلیت برطرف شدن مشکلات رسانه‌ها با همراهی حوزه مدیریت شهری
مسوول بانوان بسیج رسانه گیلان نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار اظهار کرد: نشست امروز با رئیس شورای شهر رشت نخستین نشست با یکی از مسؤولان حوزه مدیریت شهری است و این را به فال نیک می‌گیریم و از ریاست شورا بابت پذیرش این دیدار تشکر ویژه داریم. 

محدثه فردی با بیان اینکه امیدواریم چنین نشست‌هایی تداوم داشته باشد، افزود: همکاران رسانه‌ای سال‌ها در این حوزه مشغول فعالیت هستند و همواره در تمامی جلسات گوش شنوایی برای مسؤولین بوده‌اند و قصدمان از این دیدار طرح مشکلات رسانه‌ها با رئیس شورای رشت است. 

وی به‌ عدم امنیت شغلی، نداشتن حقوق ثابت و بیمه به عنوان مشکلات فعالان حوزه رسانه اشاره کرد و گفت: معتقدیم بخشی از این مشکلات با همراهی حوزه مدیریت شهری قابلیت برطرف شدن دارد که از آن جمله می‌توان به استفاده از ظرفیت و توانمندی خبرنگاران در حوزه روابط عمومی‌های شهرداری‌های مناطق و سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری رشت بر اساس یک تفاهم نامه اشاره کرد.

مسوول بانوان بسیج رسانه گیلان با اشاره به اینکه در هر شغلی یکسری خدمات رفاهی به پرسنل ارائه می‌شود، بیان کرد: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا خبرنگاران بتوانند طبق هماهنگی‌های انجام شده توسط حوزه مدیریت شهری رشت از تسهیلات کم بهره، بهره‌مند شوند. 

فردی با تاکید به اینکه بخش عظیمی از جامعه خبرنگاران در گیلان را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: خبرنگاران همواره به دنبال دغدغه‌های مردم هستند و کمتر به مشکلات خودشان می‌پردازند و امیدواریم با همراهی مسوولان این دغدغه‌ها برطرف شود. 

به گزارش فارس، در این جلسه تعدادی از اعضای بسیج رسانه گیلان به بیان دغدغه‌هایشان پیرامون مشکلات صنف خبرنگاری و مباحث حوزه مدیریت شهری رشت از جمله وضعیت نامطلوب پل‌های عابر پیاده، فقدان روشنایی کوی چمران، عدم وجود فضاهای فرهنگی و ورزشی مورد نیاز بانوان در رشت و غیره پرداختند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا