فرهنگ و هنر

حفظ یک جزء توسط ۵۰۳ کودک و نوجوان در یک پویش/ مامان‌ها هم جایزه گرفتند+عکس

حجت‌الاسلام سیدحسین موسوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت برگزیده های ایران با اشاره به اجرای پویش قرآنی «نور دیده» در این شهرستان اظهار داشت: این طرح از ماه رمضان ۱۴۰۰ آغاز و به مردم اعلام شد تا به کودکان ۶ تا ۱۲ سال خود، حفظ ۱۴ سوره کوچک قرآن را آموزش دهند و به فرزندان ۱۲ تا ۱۵ ساله خود هم نیز ۱۹ سوره (تعداد حروف عبارت بسم‌الله الرحمن الرحیم) بیاموزند. این کودکان بعد از حفظ این تعداد سورها، می‌بایست محفوظات خود را برای شرکت در این پویش ارائه می‌کردند.

پویش که به دنبا علاقه‌مندی کودکان به حفظ قرآن است

موسوی با طرح این سوال که چرا ۱۴ یا ۱۹ سوره اعلام شد، گفت: هدف ما این بود که شرایطی فراهم شود تا کودکان و نوجوانان خیلی آسان در این پویش شرکت کرده و موفقیت کسب کنند و با چشیدن حلاوت حفظ قرآن کریم، این مسیر را ادامه دهند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلامشهر تصریح کرد: در این طرح اداره تبلیغات اسلامی و ۹ خانه قرآنی به عنوان پایگاه‌های اجرای این پویش معرفی شد تا مردم بتوانند با دبیرخانه ارتباط بگیرند و محفوظات کودکان خود را ارائه کنند.

وی ادامه داد: مراکزی در واوان، شهرک امام حسین(ع،) شهرک قائمیه(عج)، احمدآباد مستوفی، چهاردانگه، شهرک انبیاء(ع) و … به مردم معرفی شد تا سهل‌الوصل بتوانند در این پویش شرکت کنند.

۸۰۰ کودک در مرحله نخست حفظ قرآن شرکت کردند

موسوی گفت: در این مدت تاکنون ۸۰۰ کودک و نوجوان با خانواده‌های خود در این پویش شرکت کردند و محفوظات خود را هم ارائه کردند. بسیاری از خانواده‌های شرکت کننده در این پویش را می‌توان قشر خاکستری توصیف کرد و در این پویش تنها اقشار مذهبی حضور پیدا نکردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلامشهر گفت: برای ارتباط مردم با این پویش، خانه‌های قرآنی شهرستان اسلامشهر محور شدند تا علاوه بر راحتی مردم، زمینه‌ساز آشنایی مردم با این مراکز فراهم شود. در کشور باید به سمت حکمرانی مردمی برویم و لازم است لایه‌های میانی مانند مساجد، هیأت‌ها و خانه‌های قرآنی تقویت شوند که در این صورت، کشور به سمت قرآنی شدن پیش خواهد رفت. سازمان تبلیغات اسلامی باید دست از تصدی‌گری بردارد و ریل‌گذاری کند تا مردم قوی شوند.

هدایایی که به کودکان و مادران اهدا شد

وی افزود: در این طرح به تمام کودکان شرکت کننده هدایایی اهدا شد و با توجه به زحمتی که برای مادران ایجاد شد، ۱۴ هدیه برای آنان شامل یخچال، ماشین لباسشویی، تلویزیون، LCD، جاروبرقی، چرخ گوشت، آبمیوه گیری، فرش (۲ قطعه ۹ متری)، پلوپز، سماور گازی، اتو برقی، سرویس قاشق و چنگال، سرویس چینی و سرویس قابلمه در نظر گرفته شد. این جوایز به قید قرعه ۱۴ مادر اهدا شد. برای کودکان نیز بلافاصله بعد از ارائه محفوظات یک اسباب‌بازی و گواهی حفظ قرآن ارائه می‌شود.

موسوی گفت: در کنار این پویش، در خانه‌های قرآنی، غرفه بازیافت تعبیه شده تا به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود که چگونه می‌توانند زباله‌ها را تفکیک کنند و به فرایند بازیافت بسپارند. در کنار این غرفه، فروش کتاب برای گسترش فرهنگ کتابخوانی پیش‌بینی شده بود. غرفه عکس یادگاری نیز خدمت دیگری بود که در این پویش به خانواده‌ها ارائه می‌شد.

۵۰۳ کودک برای حفظ یک جزء اعلام آمادگی کردند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلامشهر با اشاره به اینکه همایش «نورِ دیده» بعد از ماه رمضان با حضور حجت‌الاسلام سهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران در ورزشگاه شهید سلیمانی این شهرستان برگزار شد و قرعه‌کشی هدایای مادران نیز صورت گرفت، خاطرنشان کرد: مرحله دوم پویش نور دیده که حفظ یک جزء قرآن است، بعد از این برنامه کلید خورد که هم‌اکنون در حال اجراست. از ۸۰۰ شرکت‌کننده مرحله نخست، ۵۰۳ نفر در این مرحله ثبت‌نام کردند. این طرح برای حفظ این یک جزء تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت.

۶۱ کلاس برای حفظ کودکان تا آذرماه برپاست

وی با بیان اینکه دوره توانمندسازی و آموزش حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم ناظر به مخاطب کودکان و نوجوانان برگزار کردیم، گفت: فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی در این دوره شرکت و گواهینامه دریافت کردند. این افراد در خانه‌های قرآنی برای آموزش آن ۵۰۳ نفر متقاضی حضور پیدا کردند. این ۵۰۳ نفر در قالب ۶۱ کلاس که ۲۳ کلاس مجازی و ۳۸ کلاس حضوری است، در حال آموزش هستند. در پایان این دوره از تمام کودکان تجلیل خواهد شد و اردوی تفریحی نیز برای این کودکان و خانواده‌ها برگزار می‌شود. البته از بین کودکان نیز ۲۰ نفر برگزیده و تبلت دانش‌آموزی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا