مرکزی

حل مسئله حاشیه‌نشینی ساوه نیاز به اتخاذ تصمیمات قوی دارد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ساوه، حجت‌الاسلام محمد سبزی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه شهردار ساوه بر لزوم ادامه تلاش‌های برای تقویت زیباسازی شهری تأکید کرد و گفت: شهردار با حضور میدانی خود در نقاط مختلف شهر می‌تواند بخشی از نیازهای مردم و جامعه را جویا شود تا تصمیمات لازم را برای آن اتخاذ کند.

وی وظیفه شهردار را به‌واسطه مواجهه با مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی و… مهم قلمداد کرد و افزود: چنانچه شهردار، کارآمدی و مردمی بودن و شفافیت را مد نظر خود قرار دهد قطعاً در مسیر خود موفق خواهد بود.

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه خاطرنشان کرد: حل مسئله حاشیه‌نشینی در شهر ساوه نیاز به اتخاذ تصمیمات قوی دارد تا از معضلات و آسیب‌های اجتماعی آن نیز جلوگیری شود.

سبزی بر لزوم اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام تأکید کرد و ادامه داد: همه اعضای شورای شهر باید دست به دست هم بدهند و با حمایت از شهرداری که با کوله باری از تجربه در این شهر حضور یافته باعث هموار شدن مسیر پیشرفت و توسعه شهر شوند.

سرپرست فرمانداری ساوه نیز در این مراسم با بیان اینکه یکی از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در نظام اداری سه عنصر کارآمدی، جهادی بودن و فسادستیزی است گفت: با تقویت این مؤلفه‌ها در شهرداری می‌تواند توسعه و پیشرفت شهر را در پیش گرفت.

مهدی الیاسی با بیان اینکه باید با رعایت این سه مؤلفه کلیه امکانات را به‌صورت متوازن در سطح شهر گستراند اظهار کرد: شهر ساوه به دلیل بالابودن سرانه صنعت مهاجرپذیر است و کارشناسان اذعان کرده‌اند که زیرساخت‌های ما پاسخگوی این میزان از جمعیت نیست.

وی افزود: شهرداری از مهمترین ارکان برای تقویت زیرساخت‌هاست لذا باید با همیت و کار جهادی و تعامل سازگار شورا و شهرداری با سایر دستگاه‌ها، زیرساخت‌های مورد نیاز را ایجاد و تقویت کنیم.

سرپرست فرمانداری ساوه با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط شهردار پیشین خطاب به شهردار جدید گفت: جهادی بودن، حرکت در مسیر قانون، فساد ستیزی و چابک سازی شهرداری باید در دستور کار شهردار جدید باشد.

الیاسی با بیان اینکه شورای شهر علاوه بر حمایت و همگرایی با شهردار باید در بعد نظارت جدی‌تر عمل کند افزود: در سیاست‌های دولت انقلابی، مسئولان باید به مردم نزدیک‌تر باشند و با حضور در میان آنان پای حرف و مشکلات آنها بنشینند.

وی با تأکید بر لزوم اقدام جهادی برای حل مشکلات مردم خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها باید شرح وظایف قانونی خود را مطالعه کنند و برای عملیاتی کردن آن سخت‌کوشانه عمل کنند تا هرگونه نارضایتی و دغدغه خاطر شهروندان مرتفع گردد.

به گزارش برگزیده های ایران در پایان این مراسم از زحمات ۴ ساله سید مهدی حسینی شهردار پیشین و مجید اصدق سرپرست شهرداری ساوه تقدیر و طی حکمی امیررضا یوسفیان به‌عنوان شهردار ساوه معرفی شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا