اصفهان

حل مشکل آزادسازی زمین‌های پرحاشیه دانشگاه آزاد نجف‌آباد تا هفته آینده

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، پس از آنکه در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی آغاز عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجوی در نجف‌آباد، ویدیوئی از تخریب دیوارهای اطراف محل اجرای پروژه به منظور آزادسازی زمین‌های در اختیار دانشگاه آزاد توسط نماینده مردم نجف‌آباد منتشر شد و این موضوع با واکنش‌های زیادی روبرو شد( اینجا بخوانید)، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با حضور در دفتر طهرانچی به بررسی بیشتر ابعاد این موضوع و تلاش برای حل مشکل به وجود آمده پرداخت.

ابوترابی در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد:حضور من در دفتر دکتر طهرانچی به منظور این بود که اعلام کنیم، در عین حالی که ممکن است اختلاف اداری وجود داشته باشد اما برادریم و دشمن نمی‌تواند سواستفاده کند.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از خواسته‌های به حق مردم نجف‌آباد و همچنین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد، بحث زیرگذر بود و صورتجلسات قبلی تماماً بر این نکته تأکید می‌کند.

 

 

محمدمهدی طهرانچی نیز در این دیدار اظهار کرد: ما برای واگذاری حتی یک متر زمین به دلیل اینکه اموال دانشگاه آزاد متعلق به مردم است نیاز به این داریم که روال قانونی خود را در هیأت امنای استانی که به ریاست استاندار تشکیل می‌شود، طی کند و قانون در اولویت اول است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اگر قانون مشکل دارد باید در مجلس اصلاح شود و بهتر است بپذیریم که این کار نباید انجام می‌شد؛ هرچند که این کار به نیت کار خیر باید انجام شده است اما اگر این کار متداول شود، دیگری نیز با قصد شر آن کار را انجام می‌دهد و این حریم‌ها به نفع هیچکس نیست.

پس از این جلسه، حالا از دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد خبر می‌رسد که مشکل آزادسازی زمین‌ها به زودی حل خواهد شد.

 

امیررضا نقش در این باره اظهار داشت: طبق تعهدی که قبل از انجام مراسم کلنگ‌زنی طرح تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجو، مبنی بر اخذ مجوز واگذاری زمین‌ها در فرجه یک ماهه از ابلاغ نقشه‌های طرح داده بودیم، جلسه مورخ یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰  با حضور نماینده سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، شهردار و فرماندار نجف‌آباد برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: در این جلسه توافقات اولیه برای آزادسازی حدود ۴ هزار متر مربع از اراضی تحت مالکیت این واحد دانشگاهی انجام و تعهدات طرفین مصوب شد که بلافاصله برای تأیید نهایی مراجع بالادستی شامل کمیسیون معاملات مرکزی و هیأت امنای استان به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال شد.

وی بیان کرد: همانگونه که قبلاً نیز رسماً اعلام کردیم، احداث تقاطع غیرهمسطح در این میدان که یکی از نقاط بسیار حادثه‌خیز و ناایمن در مجموعه راه‌های استان است، به دلیل همجواری با واحد جامع نجف‌آباد با ۲۲ هزار دانشجو و بالغ بر ۱۵۰۰ استاد و کارمند و پرسنل پیمانکار و به عنوان یکی از دانشگاه‌های مطرح کشور در تراز ملی و بین‌المللی، همواره مطالبه جدی دانشگاه از مسؤولان ‌شهرستان و استان بوده ضمن اینکه از هر گونه مساعدتی نیز در راستای اجرایی شدن آن دریغ نکره است.

 

نقش ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی اجتماعی و جامعه محور (از مردم برای مردم) کمک به رفع مسائل و مشکلات جامعه و زیست بوم منطقه در شبکه بزرگ واحدهای دانشگاهی در سطح کشور را همواره در اهداف کلان خود قرار داده و به ‌عنوان راهبردی اساسی دنبال می‌کند، بطوری که این مهم در سند تحول ۵ ساله دانشگاه نیز مورد تأکید قرار گرفته است، بنابراین کمک به اجرایی شدن هرچه سریع‌تر این پروژه را هم راستا با رسالت خود می‌داند.

نقش در پاسخ به این سؤال که پیش‌بینی می‌شود که تا چه تاریخی مراحل آزادسازی زمین مورد نیاز طرح نهایی و اجرایی خواهد شود، گفت : پیش‌بینی می‌کنیم تا اوایل هفته آینده در فاصله ۱۵ تا ۲۰ آبان ماه توافق‌نامه نهایی و اجرایی شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا