البرز

حل مشکل کارخانه صنعتی با ورود دستگاه قضاء/۷۰۰موقعیت شغلی احیا شد

به گزارش برگزیده های ایران از اشتهارد، علی بستامی، رییس دادگستری شهرستان اشتهارد، ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه که در بستر فضای مجازی صورت گرفت، با اشاره به طرح مشکلات «کارخانه فراگستر بیستون» توسط مدیران این شرکت با حضور در دادگستری شهرستان اشتهارد، گفت: این کارخانه بزرگ که در زمینه تولیدات و ساخت دکل‌های بزرگ برق فعالیت می‌کند توانسته فقط به صورت مستقیم برای ۳۰۰ نفر ایجاد اشتغال کند.

رئیس دادگستری شهرستان اشتهارد افزود: این شرکت با مسدودی کد بورسی خود مواجه شد بوده و این اتفاق این واحد تولیدی را با مشکل جدی تهیه مواد اولیه مواجه کرده بود که علاوه بر اینکه از مواد اولیه کیفی و تولید محصولات باکیفیت و‌ رقابت مناسب در بازار محروم شده بود سالانه مستقیما بیش از پنجاه میلیارد ریال ضرر مادی به علت خرید مواد اولیه بالاتر از طریق مبادی غیر رسمی متحمل می شد.

وی با اشاره به اینکه ادامه فعالیت این شرکت با این شرایط به مشکل خورده بود بیان کرد: مشکلات برای حدود یکسال گریبانگیر این واحد صنعتی بود و در این مدت تلاش‌های مدیران این کارخانه راه به جایی نبرده بود تا اینکه مشکل خود را با دادگستری در میان گذاشتند.

بستامی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی قوه قضائیه و محورهای برنامه های تحول قضایی دادگستری استان البرز در زمینه پشتیبانی و مانع زدایی از صنایع و فعالان اقتصادی، گفت: بلافاصله با پیگیری‌های به عمل آمده توسط دادگستری از سازمان صنعت و معدن استان البرز و دیگر مسؤولین ذی ربط و هماهنگی و همکاری به عمل آمده مقدمات برداشتن موانع تولید آغاز  و در کمتر از یک ماه کد بورسی شرکت فعال و مشکل حل شد.

وی با تاکید بر اهتمام دادگستری شهرستان اشتهارد در زمینه حمایت و پشتیبانی از صنایع و فعالان اقتصادی متذکر شد: این شرکت علاوه بر اینکه هم اکنون بیش از ۳۰۰ نیروی کار دارد در حال سرمایه گذاری برای شروع فاز دوم کارخانه در شهرک صنعتی کوثر با بکارگیری بیش از ۴۰۰ نیرو است که این حمایتها و رفع موانع علاوه بر جلوگیری از توقف تولید و بیکار شدن کارگران موجب رشد و بعضا اجرای طرحهای توسعه می‌شود.

بستامی یادآور شد: انتظار می رود تمامی دستگاه‌های متولی نیز جهت تحقق شعار سال اقدامات فوری مشابه نسبت به صنایع و فعالان اقتصادی داشته باشند تا ضمن پشتیبانی مناسب و به موقع شاهد کوچکترین موانع در این مسیر نباشیم.

انتهای پیام/ج/م

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا