اصفهان

حل مشکل ۲۰ساله پساب فاضلاب در نایین

الهام آزاد، نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اصفهان با اشاره به اینکه استفاده از پساب برای صنعت با توجه به محدودیت آب در کشور ضروری است، اظهار داشت: امروزه یکی از چالش‌های مهم کشور بحث آب است که کمبود آن موجب شده در دنیا استفاده بهینه از منابع و استفاده مجدد آب مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد :در شهرستان نایین از سال ۱۳۸۱ پس از واگذاری انشعاب فاضلاب موضوع استفاده از پساب تصفیه خانه مورد توجه جدی قرار نگرفت و حدود ۲۰ سال به هدر می‌رفت.

آزاد گفت: در این مدت، سرمایه گذاران زیادی در بخش صنعتی به علت کمبود آب نتوانسته‌اند در شهرستان سرمایه‌گذاری کنند و این در حالی است که حدود ۵٠ لیتر برثانیه آب پساب تصفیه خانه نایین هدر می‌رفت.

نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت‌های مستقر در شهر صنعتی نایین حدود یک پنجم این آب را مصرف می‌کنند و این امر اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد، گفت: با حضور مدیر عامل آبفا کشور در آبفای شهرستان، پیگیری‌های لازم در این موضوع انجام گرفت و در این حوزه چندین جلسه در تهران با حضور مسؤولان کشوری ذی‌ربط تشکیل شد.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده در اول دی ماه مزایده مربوط به بخشی از فروش پساب فاضلاب اعلام عمومی شد، تصریح کرد: در صورت نهایی شدن قرارداد مذکور در بحث هزینه، ارتقای سیستم فاضلاب شهر نایین و بازسازی، تعمیر و نگهداری سیستم فاضلاب و اصلاح شبکه برای مدت ۲۵ سال مرتفع می‌شود.

آزاد خاطر نشان کرد: از طرف دیگر آب پساب در صنعت و فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد و زمینه رشد و توسعه متوازن شهرستان در حوزه‌های مختلف فراهم می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا