لرستان

حماسه ۹ دی راه را بر هر فتنه و آشوبی بست/ لزوم بازنگری در اجرای قانون برخورد با مجرمان

به گزارش خبرنگار برگزیده های ایران از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر اظهار کرد: شما نمازگزاران و خودم را به تقوای الهی و اخلاص در کارها و مسئولیت‌ها دعوت می‌کنم.

وی با بیان اینکه اخلاص به معنای این است که انسان‌ها در کار و مسئولیت‌های‌شان هیچ انگیزه‌ای غیر از رضایت خداوند را دنبال نکنند، افزود: نقطه مقابل اخلاص آن است که انسان در مسئولیت و مأموریت‌هایش با انگیزه رسیدن به مال، جاه، ثروت و شهرت پیش رود و با این هدف که نام نیکی میان مردم داشته باشد کارها را انجام دهد.

حجت‌الاسلام شاهرخی در ادامه با اشاره به اینکه اگر کسی کاری را برای رضای الهی انجام دهد خود به خود تاریخ از او به خوبی یاد می‌کند، افزود: متاسفانه برخی‌ها به خاطر طمع، حرص، زیاده طلبی و فزون طلبی که مقابل اخلاص هستند؛ کار می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: دوری و فاصله از خودخواهی و خودپرستی کاری است که بسیجیان انجام می‌دهند و هر کسی کاری را برای رضای خدا انجام دهد؛ خودش را متصل به قدرت عظیم و بیکران الهی کرده است.

وی به استفاده از عناوین و القاب در مجالس اشاره کرد و با بیان اینکه جریان برنامه‌ها باید از به کار بردن این عناوین و زیاده‌گویی‌ها بپرهیزند، ادامه داد: باید به بزرگان احترام گذاشت و با کوچکترها مهربانی کرد اما احترام متفاوت از زیاده‌گویی است.

شاهرخی خاطرنشان کرد: مخصوصا وقتی این زیاده‌گویی‌ها در جلوی همان شخص باشد در روایات مذمت و نکوهش شده است.

خطیب نماز جمعه این هفته خرم‌آباد با تاکید بر اینکه تمامی کارها باید برای رضای خدا باشد به فرا رسیدن ایام فاطمیه و شهادت دخت مکرمه نبی اکرم(س) اشاره کرد و گفت: این روزها را به امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری، همه محبین و به خصوص مردم لرستان تسلیت عرض می‌گویم.

وی به فرا رسیدن پنجشنبه ۹ دی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این روز با عنوان بصیرت امت با ولایت نام‌گذاری شده است، افزود: در آن هنگام مبارزه با فتنه‌گران تحقق پیدا کرد. فتنه فضای غبارآلودی است که تشخیص حق و باطل را از هم مشکل می‌سازد و گاهی سبب گمراهی عده‌ای خواهد شد‌.

شاهرخی خاطرنشان کرد: زورگویان عالم و نظام سلطه و در راس آنها آمریکایی‌ها چندین دهه اخیر، شیوه‌هایی را برای براندازی حکومت‌های مستقل یا غیرهمسوی با خود به کار برده‌اند که در برخی از کشورها نیز موفق شدند؛ این کار را در بستر انتخابات انجام می‌دهند و دولت مستقر را متهم به تقلب کرده و هواداران را به خیابان‌ها می‌ریزند. همچنین خواهان ابطال آرا می‌شوند که این کار در انتخابات سال ۸۸ نیز در کشور ما انجام شد.

امام جمعه خرم‌آباد یادآور شد: فتنه‌ای به پا شد و دو نفر که آرای‌شان با منتخب مردم فاصله زیادی داشت، انتخابات را متقلبانه عنوان کردند و حتی یکی از آن‌ها قبل از شمارش رای‌ها خود را پیروز میدان خواند و ۶ ماه به رفتار غیرقانونی پرداختند اما مردم به صورت خودجوش به خیابان‌ها آمدند و ارادت خود را به امامت، ولایت و حکومت اسلامی نشان دادند.

وی با بیان اینکه حماسه ۹ دی تمام محاسبات و برنامه‌ریزی‌های دشمنان داخلی و خارجی را به هم زد و نشان داد که مردم ایران در برابر توطئه‌های نظام سلطه از آگاهی و بصیرت لازم برخوردار هستند، افزود: در این روز اجازه هر نوع آشوبگری و تحرک از فتنه‌گران گرفته شد و به مسوولان این پیام را داد که مردم در هر زمانی آمادگی دارند در مقابل مفسدان بایستند.

شاهرخی بیان کرد: باید هوشیار بود چراکه فتنه‌گری و آشوب در هر دوره و زمانی خود را به شکل و شیوه جدیدی نشان می‌دهد برای همین ضرورت دارد که آماده و آگاه بود تا حق را از باطل تشخیص داد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه هم‌اکنون شهرهای مختلف استان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده‌اند، افزود: ما نزدیک به ۲۶۰۰ هم‌استانی را با شیوع این بیماری از دست داده‌ایم پس باید همچنان اصول بهداشتی را رعایت کنیم تا وضع موجود حفظ شود.

وی ادامه داد: حفظ این شرایط در ارتقای فرهنگی، پیشرفت اقتصادی و توسعه کشور نقش مهمی دارد.

شاهرخی به تهدیدهای رژیم غاصب قدس نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این تهدیدها از سال‌های گذشته به اشکال مختلف بوده است، اضافه کرد: جمهوری اسلامی قوی ایران با برگزاری رزمایش‌های گسترده و تهاجمی در خلیج همیشه برگزیده های ایران و رزمایش ۲۵ آذر در استان نشان داد که با هر تهدید و حمله به ایران قاطعانه و به صورت وسیع برخورد خواهد کرد.

خطیب این هفته نمازجمعه خرم‌آباد به شهید پوردهقان افسر نیروی انتظامی نیز اشاره کرد و با تبریک و تسلیت شهادت این نیروی شجاع و فداکار گفت: در این چند ماه اخیر نیروی انتظامی اقدامات قابل تقدیری برای برقراری امنیت انجام داده که از قبل بوده اما الان مضاعف شده است و از طرف مردم و خودم سپاسگزاری می‌کنم.

وی بر لزوم بازنگری در اجرای قانون برخورد با بزهکاران و مجرمان تاکید کرد و گفت: اگر مجرمی بعد از چند بار برخورد، اصلاح نشد نباید به او اجازه ورود به جامعه را داد و می‌بایست در کمپ‌هایی نگه‌داری شوند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا