اخبار روز

حماس خطاب به نتانیاهو: بازی با غزه ممکن است هزینه‌ای سنگین‌تر از آنچه تصور می‌کنی، داشته باشد

حماس خطاب به نتانیاهو: بازی با غزه ممکن است هزینه‌ای سنگین‌تر از آنچه تصور می‌کنی، داشته باشد

روزنامه عبری زبان معاروی به نقل از برخی منابع حماس در گفتگو با روزنامه الاخبار چاپ لبنان نوشت، تا زمانی که اسرائیل به جنایات خود در کرانه باختری و قدس ادامه می‌دهد، وضعیت نوار غزه هرگز آرام نخواهد شد.

معاریو در ادامه به نقل از این منابع نوشت، استمرار این نقض‌ها در حق ملت فلسطین احتمالا منجر به آغاز یک تقابل نظامی جدید با اسرائیل می‌شود.

این روزنامه عبری زبان نوشت، احتمالا با توجه به دستورات ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل برای محدود کردن اسرای فلسطینی و طرح قانون اعدام آنها، موضوع اسرا عنوان تقابل نظامی جدید است و این موضوع به تنهایی می‌تواند انفجار اوضاع در فلسطین و ورود نوار غزه به درگیری را تضمین کند.

منابع یاد شده تاکید کردند، مقاومت آماده ورود به نبرد در دوره آتی است و از ابزارهای بزرگتر و موثرتر از ابزارهای نبرد شمشمیر قدس در سال ۲۰۲۱ استفاده خواهد کرد.

همچنین آنها گفتند، مقاومت تحولات داخلی اسرائیل را زیر نظر داشته و درباره سناریویی که احتمال دارد نتانیاهو برای فرار از فشارهای داخلی به آن رجوع کند یعنی آغاز جنگی علیه غزه هشدار می‌دهد که بازی با غزه می‌تواند هزینه ای بزرگتر از آنچه نتانیاهو تصور می‌کند، داشته باشد.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا