اخبار روز

حمایت آیت‌الله مدرسی از اجرای طرح امنیت اجتماعی/ اجازه ندهید عده‌ای ارزش‌ها را زیر پا بگذارند

حمایت آیت‌الله مدرسی از اجرای طرح امنیت اجتماعی/ اجازه ندهید عده‌ای ارزش‌ها را زیر پا بگذارند

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته بخش مرکزی یزد با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: یکی از وظایف ما شیعیان زیارت امامان معصوم در زمان حیات و پس از شهادت آن‌هاست چرا که این زیارت‌ها مجموعه‌ای از ارزش‌های عقیدتی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دینی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) در این زمینه بیان می‌فرمایند که مقید باشیم به زیارت آن هم خواندن زیارت‌نامه‌های ماثور که با دقت در معانی و درس‌های زیارت‌نامه‌ای همراه باشد، افزود: امام صادق(ع) به یکی از اصحاب خود بیان می‌کنند که وقتی به محضر قبر سیدالشهدا(ع) رسیدی بگو لبیک داعی الله و این لبیک یا حسین(ع) که در حال حاضر گفته می‌شود نیز برگرفته از همین موضوع است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: درکلام سیدالشهدا(ع) آمده است که اگر کسی بخواهد به هدفی بدون رعایت موازین شرعی دست پیدا کند به آن هدف نمی‌رسد و از آن مواردی که  فرار می‌کند زودتر در آن‌ها قرار می‌گیرد.

مدرسی تصریح کرد: از ابتدای تاریخ بشریت هم این مسئله وجود داشته که بشر گاهی عقل و ذهن و فکر مادی خودش را ملاک سعادت برای خود و اطرافیان قرار داده است مثل داستان آدم و هوا که شیطان سعی کرد عقل مادی را بر آن‌ها غلبه بدهد و به عنوان شجره خود در آن‌ها رغبت ایجاد کرد که دوام پیدا کنند و یا هابیل و قابیل برای رسیدن به مقصد محبوبیت نزد پدر آن عمل را انجام داد و جریان کربلا نیز مملو از نمونه‌های این روایت است.

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد ادامه داد: عمر سعد ملعون به دنبال ملک ری بود، اما نهایت آن چه شد و به چه سرنوشتی رسید؟ بعد از شهادت حضرت امام حسین(ع) نزد خلیفه رفت، اما خلیفه به او گفت تو با دشمن ما(امام حسین(ع)) نشست و برخواست داشته‌ای و از ملک ری خبری نیست.

ورود ‌بازرسی به استخدام سفارشی در سازمان مالیاتی لرستان/ ‌‌فرایند جذب تعلیق شد

وی به روز سوم محرم اشاره کرد و گفت: شهر و استان و بخش مرکزی، مملو از عزاداران و دلباختگان سید و سالار شهیدان است، بیش از ۱۱۰۰ هیئت در استان یزد داریم که در راه امام حسین(ع) تلاش می‌کنند و از همه تلاشگران عرصه عزاداری و ترویج فرهنگ حسینی و ارزش‌های عاشورایی و کربلایی تشکر می‌کنم

رئیس حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه(ع) گفت: هدف عزاداری آن است که راه سیدالشهداء را تبیین کند؛ پس عزاداری برای عزاداری نیست، بلکه برای رسیدن به اهداف قیام آن حضرت است، سید الشهداء(ع)  قبل از شهادت در ظهر عاشورا، مقتول و شهید جریان جنگ شناختی و روایتی بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: او را جنگ طلب، قدرت‌طلب و خارجی از دین معرفی کرده بودند که تببین این نکات در جامعه بسیار لازم به توجه است به ویژه امروز که انقلاب اسلامی در مواجه به جنگ شناختی و روایت‌ها قرار دارد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: دست اندرکاران امر مالیات توجه لازم را داشته باشند که فشار بر طبقه متوسط و کاسب کار بازار درست نیست، مغازه دار کوچک که کار مردم را حل می‌کند نباید به اندازه تاجر و سرمایه‌دار کلان شهر مالیات بدهد؛ مالیات بگیریم اما از فراریان مالیاتی و آنهایی که با درآمد بالا و سود فراوان باز هم صورت‌سازی کرده و فرار مالیاتی دارند.

مدرسی تصریح کرد: امروز کسی جرات نمی‌کند پولی را قرض بدهد، چون اگر به حساب او بنشیند، می‌گویند مالیات آن را بدهید  پس باید توجه داشت نباید راه خیر را ببندیم و فشار به طبقه بازاری و کاسب و محروم که سازندگی و فشار و زحمت و جنگ تحمیلی بر دوش آنها بوده کار درستی نیست و این رویه باید بازنگری و اصلاح شود.

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد با تشکر از وزیر کشور بابت اقدام در باب امنیت اجتماعی گفت: مردم ما متدین‌اند و‌ درود خدا بر مامورین و دست اندرکاران حافظ امنیت اجتماعی که اجازه نمی‌دهند افرادی ارزش‌ها را زیر پا بگذارند و در مسیر حفظ ارزش‌ها و امنیت جامعه تلاش می‌کنند.

/۷۸۱

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا