اردبیل

حمایت از راه‌اندازی اشتغال خرد اولویت اساسی است

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فنی‌و‌حرفه‌ای استان اردبیل، فاطمه سادات حسینی اظهار کرد: با توجه به اهمیت ایجاد اشتغال‌های خرد و کم‌ سرمایه‌بر، حمایت از راه‌اندازی اشتغال خرد اولویت اساسی است.

وی افزود: با توجه به این‌که تولید صنایع‌دستی و قالی‌بافی در اردبیل به‌ویژه توسط بانوان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است در این زمینه برای حمایت از این بانوان تسهیلات ارائه می‌شود.

مشاور امور بانوان وزیر صمت با اشاره به گشایش نمایشگاه فرصت‌های شغلی مهارت‌محور کم سرمایه‌بر در اردبیل ادامه داد: برپایی این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی در راستای آشنایی عموم مردم با مهارت‌های رایگان و کم سرمایه‌بر و تخصصی است و باید در حوزه آموزش‌های مهارتی اقدامات اساسی و عملی انجام شود.

حسینی تصریح کرد: حمایت و پرداخت تسهیلات تولید فرش با کیفیت مناسب در این استان هدف‌گذاری شده که قطعاً تقویت چرخه تولید و تأمین نیازمندی بازار هدف‌گذاری اصلی است.

وی گفت: در کنار تولید محصولات ارزشمند در هنر صنعت فرش، پوشش بیمه‌ای هنرمندان و صنعتگران نیز در این حوزه مورد توجه قرار گرفته که ما در کشور تلاش می‌کنیم تا مصوبه مجلس در قالب بیمه قالی‌بافان به درستی و به دقت اجرایی و عملیاتی شود.

مشاور امور بانوان وزیر صمت بیان کرد: ۸۰ درصد بافندگان فرش را در منازل و کارگاه‌های تولیدی زنان تشکیل می‌دهند که در کنار حمایت از این تولیدکنندگان، تلاش بر این است تا زمینه فروش و عرضه محصولات تولیدی آن‌ها را نیز در داخل و خارج از کشور فراهم کنیم.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا