قزوین

حمایت بسیج سازندگی از کشت گل محمدی/ ۲۰۰ هکتار از اراضی روستای شنازند بوی گل خواهد گرفت

مهدی نیکجو، مدیر اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی بسیج سازندگی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری برگزیده های ایران در قزوین گفت: کاشت گل محمدی با کمک و حمایت‌های بسیج سازندگی استان قزوین در روستای شنازند استان قزوین صورت گرفته است که کشاورزان تاکنون توانسته‌اند ۱۷ هکتار از زمین‌های کشاورزی را گل محمدی بکارند و با حمایت‌هایی که خواهیم داشت این عدد را به ۲۰۰ هکتار افزایش خواهیم داد.

وی ادامه داد: گل محمدی یکی از گیاهانی است که در مقابله با بی‌آبی و کم‌آبی مقاومت خوبی نشان می‌دهد.

نیکجو افزود: در همین راستا، راه‌اندازی صنایع تبدیلی  مانند گلاب یکی از دیگر اهداف است که در راستای حمایت از روستاییان محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: بسیج سازندگی در تلاش است با پرداخت تسهیلات، از کارآفرینان و کشاورزان در تمامی روستاهای استان حمایت کند تا شاهد بازگشت مردم از شهر به روستا باشیم.

مدیر اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی بسیج سازندگی استان قزوین عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که پیش از این برای کارآفرینان وجود داشت وام‌ها و تسهیلات با سود زیاد بود که شرایط بازپرداخت را برای آن‌ها دشوار می‌کرد، بسیج سازندگی با تلاش‌هایی که داشت توانست وام و تسهیلات با سود ۴ درصد را فراهم کند تا کارآفرینان بتوانند به‌راحتی شغل خود را گسترش داده و به درآمد پایدار برسند.

نیکجو تأکید کرد: همه باید دست در دست یکدیگر بدهیم تا کشور را بسازیم، در شرایط فعلی کشور حمایت از تولید داخل و اقتصاد مقاومتی باید در اولویت باشد تا شاهد پیشرفت و گشایش‌های اقتصادی باشیم.

نیکجو در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه با مردم روستا مقرر شد  حمایت بیشتر از طرح‌های اشتغالزایی، صندوق قرض‌الحسنه و ایجاد تعاونی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا