اخبار روز

حمدان: صحنه شکست اهداف صهیونیست‌ها روز به روز پررنگ‌تر می‌شود/ آمریکا مسئول تشدید تنش‌ها در منطقه است

حمدان: صحنه شکست اهداف صهیونیست‌ها روز به روز پررنگ‌تر می‌شود/ آمریکا مسئول تشدید تنش‌ها در منطقه است

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، «اسامه حمدان» از رهبران ارشد جنبش حماس شب گذشته در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی به آخرین تحولات مربوط به تقابل با دشمن اشغالگر پرداخته و اعلام کرد، برای صد و هشتمین روز اشغالگران نازی به تجاوزات وحشیانه و جنگ نسل‌کشی علیه مردم ما در غزه ادامه می‌دهند و شنیع‌ترین جنایات ممکن را در حق غیرنظامیانی که اغلب زن و کودک هستند مرتکب می‌شوند.

صحنه شکست دشمن در تحقق اهداف خود روز به روز پررنگ‌تر می‌شود

وی افزود، ماهیت مرحله سوم جنگ که دشمن نازی با مشارکت و حمایت مستقیم آمریکا و غرب درحال ترویج آن است برکسی پوشیده نبوده و همه مراحل جنگی که اشغالگران علیه مردم بی‌گناه به راه انداخته‌اند چیزی جز ادامه و تشدید جنگ نسل‌کشی و انتقام وحشیانه از غیرنظامیان غزه نیست. رژیم اشغالگر به تجاوزات فاشیستی خود در سراسر غزه ادامه می‌دهد اما بعد از گذشت ۱۰۸ روز از این جنگ وحشیانه صهیونیستی-آمریکایی می‌بینیم که صحنه شکست دشمن در تحقق اهداف خود روز به روز پررنگ‌تر می‌شود.

این رهبر حماس تاکید کرد، دشمن هرگز قادر به شکست اراده ملت استوار فلسطین و یا شکست مقاومت نخواهد بود و مردم ما هرگز سرزمین خود را رها نمی‌کنند. عملیات طوفان الاقصی اقدامی ضروری و پاسخی طبیعی برای مقابله با توطئه‌های دشمن صهیونیستی در نابودی آرمان فلسطین و اشغال همه اراضی فلسطینی و یهودی‌سازی اماکن مقدس از جمله مسجدالاقصی بود.

اسامه حمدان در ادامه گفت، طوفان الاقصی همچنین گامی طبیعی در چارچوب رهایی ملت فلسطین از شر اشغالگری، احیای حقوق طبیعی این مردم، رسیدن به استقلال و آزادی همانند دیگر ملت‌های جهان، رسیدن به حق تعیین سرنوشت و برپایی دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس بود. این روایت ما از عملیات طوفان الاقصی است تا افکار عمومی عربی و اسلامی و جهانی، حقیقت آنچه را که در روز ۷ اکتبر ۲۰۲۳ رخ داد بدانند.

بیش از نیم‌میلیون نفر در شمال غزه با خطر مرگ بر اثر گرسنگی مواجهند

وی با اشاره به جنایات وحشیانه‌ای که اشغالگران علیه مردم بی‌دفاع غزه انجام می‌دهند اظهار داشت، بیش از نیم میلیون نفر از فرزندان ملت ما در شمال نوار غزه با خطر مرگ واقعی بر اثر گرسنگی مواجهند و هر روز خود را بدون غذا می‌گذرانند و واقعا هیچ‌گونه مواد غذایی که یک انسان برای زنده ماندن نیاز دارد، در غزه به ویژه شمال این منطقه پیدا نمی‌شود. این وضعیت ناشی از عدم رسیدن کمک‌های انسانی و مواد غذایی کافی به ویژه آرد است و بسیاری از ساکنان شمال نوار غزه مجبور شده‌اند علوفه حیوانات را آسیاب کرده و از آن به عنوان غذا استفاده کنند تا صرفا زنده بمانند.

اسامه حمدان تاکید کرد، رژیم اشغالگر صهیونیستی و دولت آمریکا مسئولیت کامل جنگ نسل‌کشی علیه مردم غزه را بر عهده دارند و ما از سازمان جهانی بهداشت می‌خواهیم تا اقدامی فوری برای کمک به مردم غزه انجام داده و نوار غزه را منطقه قحطی‌زده اعلام کرده و طرف‌های مربوطه را برای جلوگیری از ادامه این وضعیت فاجعه‌بار انسانی تحت فشار قرار دهد. ما همچنین از سازمان آنروا نیز می‌خواهیم مسئولیت‌های بشردوستانه خود را بر عهده بگیرد و نقش خود را برای کمک رسانی به همه مناطق غزه به ویژه شمال ایفا کند و تسلیم فشارها و دیکته‌ها و تهدیدات نشود.

این رهبر حماس در ادامه سران کشورهای عربی و اسلامی را خطاب قرار داده و از آنها خواست تا به نام عربیت و اسلام و ارزش‌های انسانی و جوانمردی برای تحت فشار قرار دادن طرف‌های مربوطه جهت بازکردن گذرگاهی برای ورود کمک‌های انسانی به غزه اقدام کنند و مانع تداوم فاجعه قحطی علیه مردم فلسطین در شمال نوار غزه شوند.

اسامه حمدان: مقاومت با اقتدار جنگ را مدیریت می‌کند/ دشمن جان اسرای خود را به خطر می‌اندازد
حمدان: بیش از ۸۰۰ هزار نفر در غزه با جنگ قطحی و گرسنگی مواجه هستند

آمریکا مسئول تشدید تنش‌ها در منطقه است

اسامه حمدان تاکید کرد، ما امروز با یک رژیم تروریستی صهیونیستی مواجه هستیم که سعی در نابودی هویت فلسطین دارد و از سوی دیگر دولت فریبکار آمریکا را مقابل خود می‌بینیم که در تلاش برای بهبود وجهه جنایتکار رژیم اشغالگر و سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های آن است و می‌خواهد این رژیم را از طریق پروژه‌های عادی‌سازی در منطقه ما ادغام کند و حقوق ملت فلسطین در رسیدن به آزادی و حق تعیین سرنوشت و برپایی کشور مستقل را از بین ببرد.

وی در ادامه دولت جو بایدن در آمریکا را مورد خطاب قرار داده و گفت، ادعاهای شما مبنی بر حمایت از تشکیل دولت مستقل فلسطینی یا ابراز تاسف به خاطر فاجعه انسانی که با سلاح‌های خودتان در غزه رخ داده است، همانند سایر مواضع و ادعاهایتان دروغی بیش نیست و اگر راست می‌گویید ارسال سلاح و تجهیزات نظامی برای ارتش اشغالگر و سیاست گرسنگی و نسل‌کشی علیه مردم غزه را متوقف کنید. ما دولت آمریکا را مسئول کامل تشدید تنش‌ها در عرصه‌های مختلف منطقه می‌دانیم.

به چیزی کمتر از تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس راضی نمی‌شویم

حمدان با تمجید از مواضع شجاعانه ملت و رهبری یمن در حمایت از مردم فلسطین تاکید کرد، ما اقدام خصمانه دولت آمریکا در قرار دادن نام جنبش انصارالله یمن در لیست تروریسم و نیز تجاوزات آمریکایی-انگلیسی علیه یمن را به شدت محکوم می‌کنیم. ما این اقدامات خصمانه را در چارچوب اصرار آمریکا بر نظامی‌سازی دریای سرخ و محافظت از اشغالگران و نسبت دادن جنایات و تجاوزات این رژیم به امت عربی و اسلامی می‌دانیم.

وی همچنین به رزمندگان مقاومت در یمن، لبنان، عراق و همه عرصه‌هایی که برای حمایت از غزه به پا خواسته‌اند درود فرستاده و گفت، ما مقاومت و مبارزه و ایستادگی خود را ادامه خواهیم داد و مردم ما پیروزی‌های تاریخی رقم زده‌اند و این بار نیز به اذن خدا به یک پیروزی قاطع می‌رسند.

اسامه حمدان در پایان تاکید کرد، ما صراحتا می‌گوییم که هیچ قیمومیتی بر ملت ما وجود نخواهد داشت و ما هرگز به چیزی کمتر از برپایی کشور مستقل فلسطین با همه حاکمیت آن به پایتختی قدس راضی نمی‌شویم. هیچ یک از تلاش‌ها برای ایجاد یک تشکیلات خیالی فلسطینیِ بدون محتوا به نتیجه نمی‌رسد و به همه کسانی که چنین پیشنهادات متوهمانه‌ای ارائه می‌دهند توصیه می‌کنیم وقتشان را تلف نکنند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا