اخبار روز

حملات عامدانه رژیم صهیونیستی علیه تیم‌های پزشکی و امداد و نجات در غزه

حملات عامدانه رژیم صهیونیستی علیه تیم‌های پزشکی و امداد و نجات در غزه

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، شب گذشته جنگنده‌های رژیم اشغالگر محوطه بیمارستان قدس در نوار غزه را بمباران کردند که منجر به وارد آمدن خسارات زیادی شد.

بمباران محوطه بیمارستان قدس در غزه

اشغالگران که پیش‌تر با بمباران عامدانه بیمارستان المعمدانی و قتل عام زنان و کودکان ثابت کرده‌اند هیچ حد و مرزی برای توحش خود ندارند، طی روزهای گذشته تهدیدات خود را برای حمله به سایر بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان قدس افزایش داده‌اند.

در همین زمینه «بشار مراد» رئیس بیمارستان قدس در نوار غزه اعلام کرد که اشغالگران با تهدید به بمباران این بیمارستان خواستار تخلیه آن شده‌اند؛ بیمارستانی که ۱۶۰ هزار آواره را در خود جای داده است. اشغالگران همچنان درحال بمباران اطراف بیمارستان هستند و یک برج مسکونی در نزدیکی بیمارستان واقع در محله تل الهوا را نیز بمباران کردند.

خبرنگار المیادین از حمله جنگنده‌های رژیم اشغالگر به محوطه بیمارستان قدس خبر داد. هشدارهایی نیز درباره بمباران مراکز درمانی در نوار غزه مطرح شده و صهیونیست‌ها روز گذشته اطراف درمانگاه النصیرات در مرکز غزه را به شدت مورد حمله قرار دادند.

حمله اشغالگران به مدارس و مراکز فرهنگی

از سوی دیگر دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه اعلام کرد که اشغالگران مرکز فرهنگی ارتدوکس و مدرسه روم را که هرکدام به ترتیب ۱۰۰۰ و ۵۰۰ آواره را در خود جای داده‌اند تهدید به بمباران می‌کنند. ادامه بمباران محوطه و مناطق اطراف بیمارستان‌ها و تهدید دشمن به بمباران مستقیم آنها و هشدار درباره تخلیه بیمارستان‌ها، تجاوزی خطرناک است که به مجموع جنایت‌های وحشیانه جنگی رژیم اشغالگر اضافه می‌گردد. میزان توحش دشمن صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی به خوبی ثابت شد.

در بیانیه دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه آمده است که مدیریت بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و اعضای کادر پزشکی همچنان از تسلیم شدن و تخلیه بیمارستان‌ها امتناع می‌ورزند و به انجام وظایف بشردوستانه خود در کمک به مجروحان و بیماران پایبند هستند. این دلیلی آشکار بر مقاومت و استواری ملت فلسطین و ثبات و وفاداری تیم‌های پزشکی است که در مقابله با نازی‌های صهیونیست، کنار مردم فلسطین ایستاده‌اند.

بر اساس این بیانیه، از زمان آغاز تجاوزات اشغالگران به نوار غزه تاکنون ۱۱۶ نفر از اعضای تیم‌های پزشکی و ۱۸ نفر از اعضای تیم‌‌های امداد و نجات و ۳۵ خبرنگار و فعال رسانه‌ای به شهادت رسیده‌اند.

دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه از نهادهای بین المللی خواست به مستندسازی جنایات رژیم اشغالگر ادامه دهند و برای مقابله با تهدیدات آن و فشار بر این رژیم جهت توقف جنایات علیه موسسات و تیم‌های پزشکی در نوار غزه تلاش کنند.

در بیانیه این دفتر ضمن تاکید بر لزوم ورود سریع سوخت به نوار غزه برای ادامه کار بیمارستان‌ها و ارائه خدمات اولیه و اساسی به مردم، آمده است که اشغالگران طی ۲ روز گذشته همه وسایل ارتباطی و اینترنت را در سراسر غزه قطع کرده و ده‌ها قتل عام فجیع در مناطق مسکونی انجام دادند که صدها شهید و زخمی به جای گذاشت. تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در اثر حملات وحشیانه دشمن تخریب شده است.

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از تهدیدات صهیونیست‌ها علیه بیمارستان‌ها

این درحالی است که «تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت با ابراز نگرانی درباره هشدارهای رژیم صهیونیستی مبنی بر تخلیه بیمارستان قدس اعلام کرد که ما مجددا تاکید می‌کنیم تخلیه بیمارستان‌هایی که مملو از بیمار است، ممکن نیست. مراقبت‌های بهداشتی باید همواره طبق قوانین بین‌المللی بشردوستانه باشد.

اشغالگران در حمله به غزه از گازهای سمی استفاده می‌کنند

از سوی دیگر منابع آگاه به المیادین گزارش دادند که صهیونیست‌ها در منطقه عملیاتی خود در غزه از گازهای سمی استفاده می‌کنند.

این منابع تاکید کردند ارتش رژیم اشغالگر در مناطق اصلی عملیات نیروهای خود به ویژه در بیت لاهیا و بیت حانون از گازهای سمی استفاده می‌کند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر پیشتر با ارائه مدارک و دلایل موثق اعلام کرده بود که اسرائیل در حمله به نوار غزه از بمب‌های ممنوعه فسفری استفاده می‌کند.

یک قرص نان و یک لیوان آب، حداکثر سهم روزانه هر کودک فلسطینی از کمک‌های بین المللی به غزه/گزارش اختصاصی
وزارت کشور فلسطین: جنایات صهیونیست‌ها در غزه بدترین جنایت تاریخ است
فاجعه بهداشتی در غزه؛ تعطیلی ده‌ها بیمارستان و مرکز درمانی/ افزایش تهدیدات اشغالگران درباره بمباران بیمارستان‌ها

حملات عامدانه اشغالگران علیه تیم‌های امداد و نجات در غزه

از طرف دیگر «محمود باصل» سخنگوی اداره دفاع شهری نوار غزه اعلام کرد که شماری از پرسنل این اداره در حین انجام عملیات امداد و نجات و کمک به کسانی که زیر آوار مانده‌اند، هدف حملات دشمن صهیونیستی قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

وی با تاکید بر ضرورت ورود تیم‌های دفاع مدنی از خارج غزه با ماشین‌آلات مخصوص و سنگین جهت انجام عملیات آوار برداری و کمک به تیم‌های امداد و نجات اعلام کرد که بیمارستان‌ها دیگر ظرفیت ندارند و بسیاری از مجروحان در محل آوارها مداوا می‌شوند و امکان رفتن به بیمارستان ندارند. قطع کامل ارتباطات و اینترنت در نوار غزه، کار تیم‌های امداد و نجات را به شدت مختل کرده بود و ما با دیدن اجساد شهدا در خیابان‌ها شوکه شدیم.

محمود باصل با اشاره به اینکه اشغالگران عامدانه مراکز پناهگاهی را هدف قرار می‌دهند تاکید کرد اگر سوخت فورا وارد غزه نشود به سمت یک فاجعه بزرگ می‌رویم.

جلوگیری از امدادرسانی به غزه جنایت جنگی است

این درحالی است که «کریم خان» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی نیز به جنایات رژیم اشغالگر در نوار غزه واکنش نشان داده و با بازدید از گذرگاه مرزی رفح بین مصر و نوار غزه اعلام کرد که ممانعت از ارسال کمک‌های امدادی به غزه جنایت جنگی است.

وی با اشاره به اینکه مردم غزه درگیر رنج و مصیبتی بزرگ هستند تاکید کرد اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام بگذارد. تاخیر در ورود کمک‌های انسانی به غیرنظامیان در نوار غزه جایز نیست و هیچ مانعی برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه به این منطقه نباید وجود داشته باشد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا