اخبار ورزشی

حمله سارقین به تجهیزات ورزشگاه ‌علی دایی

حمله سارقین به تجهیزات ورزشگاه ‌علی دایی

سال ۱۳۷۱ بود که ورزشگاه ۲۰ هزارنفری علی دایی در پنج‌کیلومتری شهر اردبیل و در زمینی به مساحت ۴۲ هکتار کلنگش به زمین زده شد و موجی از شادی را در استان اردبیل به همراه داشت؛ اما از آن روز تاکنون، این پروژه تکمیل‌نشده و با وجود افتتاح صوری آن در تاریخ سوم خردادماه سال ۱۳۸۷، هنوز هم تکمیل نشده است.

۳۱ سال از افتتاح آن می‌گذرد و حالا این ورزشگاه با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند و برای رفع این موانع و مشکلات دادستانی اردبیل و مسئولین امر وارد عمل شدند و با حضور در این ورزشگاه از نزدیک از بخش‌های مختلف این ورزشگاه بازدید کرده و در جریان مسائل و مشکلات آن قرار گرفتند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان اردبیل در این بازدید گفت: بنا به تأکید دادستان اردبیل با جدیت تضییع حقوق عامه و خیانت در حق بیت‌المال را در پروژه ورزشگاه علی دایی که با مسائل و مشکلات بسیاری روبرو است را تا پایان پیگیری خواهیم کرد.

با ورود دادستانی اردبیل به پروژه ۳۱ساله ورزشگاه علی دایی در اردبیل، امیدها برای بهبود وضعیت این ورزشگاه افزایش‌یافته و انتظار می‌رود این مطالبه به‌حق پس از سال‌ها چشم‌انتظاری به سرانجام برسد.

مرتضی طاهری‌فرد با انتقاد شدید از عملکرد متولیان مرتبط با پروژه ورزشگاه علی دایی اردبیل اظهار داشت: وضعیت و شرایط موجود در این ورزشگاه حاد و غیرقابل قبول است.

وی با مشاهده وضعیت حراست از اموال و تجهیزات، اجرای پروژه، بلاتکلیفی واگذاری و اوضاع عملیات عمرانی و سایر موارد، افزود: بنا به تاکید دادستان اردبیل تضییع حقوق عامه و خیانت در حق بیت‌المال در پروژه را با جدیت تعقیب خواهیم کرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان اردبیل به عدم بهره‌برداری متناسب با هزینه و اعتبار کلان صرف شده اشاره کرد و بیان کرد: از حقوق عمومی تضییع شده در پروژه ورزشگاه دایی، نخواهیم گذشت و هر شخص حقیقی و حقوقی در این جنایت بزرگ در حق استان و کشور دخیل باشد، باید به سزای اعمال خود برسد.

طاهری‌فرد با بیان اینکه پروژه ورزشگاه علی دایی در سال ۱۳۷۱ و در زمینی به مساحت ۴۲ هکتار کلنگ‌زنی شده و در سال ۱۳۸۶ طی یک مسابقه فوتبال افتتاح صوری شده در حالی که تاکنون تکلیف تحویل، نگهداری، تجهیز، تکمیل، بازسازی و بهره‌برداری آن مشخص نیست، گفت: نتایج تکمیلی از اقدامات قضائی صورت گرفته، متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در ادامه علی یوسف‌زاده، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: این مجموعه ورزشی همواره در طی سالیان متوالی در معرض برف و باران و باد بوده و عدم نگهداری مناسب و کمبود نیروی انسانی به جهت حفظ این مجموعه مشکلاتی به وجود آورده که از طریق سازمان مجری مجدداً بررسی‌های لازم طرح انجام شده و قسمتی از پروژه بازنگری اجرا شده اما با توجه به مشکلات مالی تکمیل نگردیده است.

همچنین اکبر ورودی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل عنوان کرد: در ارتباط با متولی نگهداری مجموعه ورزشی علی دایی و سرقت‌هایی که از این مجموعه انجام گرفته است قرار شد جلسه‌ای برگزار و متولی نگهداری این مجموعه تعیین تکلیف گردد.

وی افزود: واقعیت امر در این است که دارای کل ورزش و جوانان استان اردبیل هیچ گونه محلی برای اعتبار مجموعه ورزشی علی دایی ندارد و اعتبارات مختص شرکت مجری و شرکت تجهیز و توسعه می‌باشد.

ورودی در پایان اظهار کرد: امیدواریم تصمیماتی که اتخاذ می‌شود منتج به نتیجه و به نفع ورزش استان باشد.

۲۵۱۲۵۱

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا