اردبیل

حوزه‌های سلامت و جمعیت جزء اولویت‌های مهم بنیاد ۱۵ خرداد است

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، مجتبی ابراهیمی بعدازظهر امروز در آیین طرح «مثبت حرکت» بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و تامین ۲۷ هزار ویلچر برای معلولان مناطق کم برخوردار کشور که در محل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: طبق فرمایشات امام راحل، وظیفه بنیاد ۱۵ خرداد رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان جامعه با اولویت خانواده‌های شهدا و معلولان بوده و در دور جدید خدمت‌رسانی نیز، این رسالت اصلی را در محور کار خود قرار داده‌ایم و برنامه‌های به روز را با آن تطبیق داده‌ شده است.

وی افزود: از همین رو فعالیت‌های اصلی خود را در ۲ حوزه عمده متمرکز کرده‌ایم و اولین بخش، حوزه جمعیت و خانواده بوده است. با توجه به تهدید نسلی و ضرورت جوان‌سازی و پیشرانی جمعیت، تشویق و ترغیب به فرزندآوری، برنامه‌های یک تا ۵ ساله و هم‌چنین افق پیشروی بنیاد ۱۵ خرداد را تنظیم‌ کرده‌ایم.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) کشور بیان کرد: در کنار آن حوزه سلامت، محور دیگر برنامه‌های ما است. از آنجایی که به بخش سلامت هزینه‌های هنگفتی را به کشور تحمیل کرده، لذا توجه به این بخش را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اقدامات عملیاتی بنیاد پانزده خرداد در حوزه سلامت عنوان کرد: در گام نخست رسیدگی به سلامت محرومان را مد نظر قرار داده و در گام دوم سلامت کودکان محروم را در دستور داریم و بر این اساس فعالیت‌های حوزه سلامت را به چند دسته تقسیم کردیم تا بتوانیم در تمامی بخش‌ها، سلامت کودکان محروم اقدامات مثبتی را انجام دهیم.

تامین ۲۷ هزار ویلچر برای معلولان سراسر کشور

ابراهیمی با اشاره به تامین ۲۷ هزار ویلچر برای معلولان سراسر کشور ادامه داد: در گام اول حوزه سلامت تهیه و تامین ویلچر برای معلولان را انجام می‌دهیم و از آنجایی که سالانه ۲۷ تا ۳۰ هزار ویلچر در کشور نیاز داریم، در گام نخست حوزه سلامت، تامین ویلچر برای معلولان با کمک بهزیستی را در دستور کار خود قرار دادیم و از امروز اهدای ۲۷ هزار ویلچر برای معلولان محروم در سراسر کشور را آغاز کردیم.

وی بیان کرد: در سطح استان اردبیل نیز در گام اول ۱۷۰ دستگاه ویلچر توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) استان اردبیل با همکاری اداره بهزیستی و بنیاد خیریه آبشار اهدا می‌شود.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) کشور تشریح کرد: در کنار آن یکی دیگر از فعالیت‌های حوزه سلامت خود را جهت رسیدگی به مشکلات کودکان کم بینا قرار داده‌ایم و تصمیم داریم تا هیچ کودک معلولی به خاطر فقر مالی و محرومیت دچار کم بینایی و نابینایی نشود که در این راستا اقدامات پیشگیرانه بسیار مهم و ضروری است.

وی گفت: از این رو پس از غربالگری همه کودکان کشور، در صورتی که کودکی با مشکل بینایی مواجه بود و به دلیل فقر مالی و محرومیت، توان درمان نداشت، در گام اول عینک را به صورت صد درصد رایگان در اختیار این کودکان قرار می‌دهیم و علاوه بر آن اگر نیاز به عمل جراحی بود، نیز تمامی هزینه‌های عمل جراحی توسط بنیاد ۱۵ خرداد تامین می‌شود.

ابراهیمی تصریح کرد: کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا نیز یکی دیگر از فعالیت‌های ما در حوزه سلامت معلولان بوده در این بخش هم به کمک دستگاه‌های اجرایی و اداره بهزیستی آمدیم و قراردادی را در این خصوص خواهیم داشت و با کمک بنیاد خیریه بخشی از هزینه‌های کاشت حلزون کودکان کم شنوا را تأمین خواهیم کرد.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) کشور با اشاره به سایر برنامه‌های حوزه سلامت بنیاد پانزده خرداد بیان کرد: در کنار آن با موسسه خیریه امدادگران عاشورا تفاهم‌نامه‌ای داشته‌ایم تا ابن موسسه از طرف ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در راستای تامین هزینه‌های درمان کودکانی که به بیماری صعب‌العلاج یا سرطانی مبتلا هستند اقدام کند.

وی از آغاز طرح غربالگری عضلانی و اسکلتی کودکان خبر داد و گفت: این طرح برای کودکان ۷ تا ۱۷ سال نیز از دیگر برنامه‌های ما بوده و اجرای این طرح در ۱۱۰ منطقه کشور برای بیش از یک‌صد هزار نفر را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و پس از آن اگر کودکی نیاز به ارجاع به فیزیوتراپی، درمان و تامین لوازم توانبخشی و … داشته باشند اقداماتی انجام می‌گیرد تا در سنین بالاتر دچار معلولیت نشوند.

حمایت از ۱۰ هزار زوج نابارور

ابراهیمی با اشاره به اقدامات در حوزه درمان ناباروری زوجین ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات تامین هزینه‌های درمان ناباروری زوجین بوده و در این راستا ۱۰ هزار زوج نابارور را در سال ۱۴۰۰ حمایت خواهیم کرد و در سال‌های بعدی این رقم را افزایش می‌دهیم. و علاوه بر آن حمایت‌های مادی، معنوی، مشاوره‌ای، آموزشی و … از خانواده‌های دارای دو فرزند برای فرزندآوری بیشتر انجام می‌گیرد.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) کشور گفت: اما موضوع پیشگیری یکی از مهم‌ترین مسائل بوده و در این خصوص بخش عمده‌ای از اعتبارات  خود در سال ۱۴۰۱ را به مدت پنج سال در حوزه پیشگیری برنامه‌ریزی کرده‌ایم چرا که در صورتی که بسیاری از موارد پیشگیری رعایت شود، سلامت جامعه تامین خواهد شد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا