ایلام

حکم متفاوت قاضی آبدانانی برای شکارچی متخلف/ ساخت ۲ آبشخور به جای حبس

غلامرضا ابدالی مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با تشکیل یک فقره پرونده تخلف محیط زیستی حکم متفاوت قاضی آبدانانی برای شکارچی متخلف با موضوع شکار غیرمجاز یک بزمجه و انتشار تصویر این تخلف در فضای مجازی، متهم پرونده مذکور پس از طی فرآیند دادرسی در محاکم شهرستان آبدانان، مجرم شناخته و از سوی دادگاه به مجازات قانونی محکوم شد.

وی افزود: رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان آبدانان در حکمی جالب و فرهنگی این متخلف شکار غیرمجاز را به ساخت ۲ مورد آبشخور برای حیات وحش با هماهنگی و نظارت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان به عنوان جایگزین یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: به دستور قاضی پرونده این شکارچی متخلف هرماه یک بار و در مدت یک سال ملزم به پاکسازی مناطق حفاظت شده آبدانان از زباله و ایجاد صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان معرفی گونه‌های جانوری و اهمیت حفظ گونه‌ها و نقش وحوش در چرخه زیستی شهرستان شد که این احکام نیز باید با نظارت و تایید اداره حفاظت محیط زیست صورت گیرد.

ابدالی تاکید کرد: این رای بر اساس بند الف از ماده ۱۰ از قانون اصلاح موادی از قانون شکار و صید مصوب ۱۳۷۵ و مواد ۲،۱۴،۱۶۰و ۲۱۱ قانون مجازات اسلامی و بند یک از تصویب نامه هیات وزیران مورخ ۲۲/۷/۱۳۹۷ صادر و اعلام شده است.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا