مرکزی

خارج شدن شهرستان‌های استان مرکزی از وضعیت قرمز کرونایی

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده شهرستان تفرش که هفته گذشته به وضعیت قرمز درآمده بود به رنگ نارنجی تغییر رنگ داد و به این ترتیب هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز قرار ندارد.

در این اعلام رنگ‌بندی شهرستان‌های اراک، محلات، آشتیان، تفرش در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های زرندیه، ساوه، کمیجان، فراهان، خنداب، شازند، خمین، دلیجان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران اظهار کرد: تغییر رنگ وضعیت شهرستان‌ها نشان‌دهنده این است که موارد ابتلا به کرونا و بستری‌ها در روزهای اخیر دائماً در حال فراز و نشیب است و روند ثابتی ندارد.

سید محمد جمالیان بیان کرد: شهرستان آشتیان در رنگ‌بندی جدید در وضعیت نارنجی قرار گرفت این در حالی است که هفته گذشته زرد بود؛ ساوه و خمین نیز از وضعیت نارنجی به وضعیت زرد تغییر رنگ داده‌اند.

وی با بیان اینکه کوچک‌ترین غفلت باعث می‌شود وارد پیک ششم شویم ادامه داد: تعداد شهرهای قرمز کشور ۲۲ شهرستان، نارنجی ۸۷، زرد ۲۲۲ و آبی ۱۱۳ شهرستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون توسط مردم یادآور شد: تغییر رنگ هفتگی وضعیت شهرهای استان نشان می‌دهد به وضعیت ثابت و پایدار نرسیدیم و هر لحظه امکان دارد با کوچکترین غفلتی دوباره به وضعیت قرمز برگردیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا