هرمزگان

خاموشی: با حمایت دانش‌بنیان‌ها بزودی تجهیزات عمل قلب و ایمپلنت دندان در داخل تولید می‌شود

سید مهدی خاموشی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: تولید علم بومی در کشور منجر به تولید ثروت ملی می‌شود و ما با داشته‌های عظیم خدادادی توأم با تولید علم می‌توانیم صرفه‌جویی عظیم ارزی داشته و راه برون رفت بسیاری از وابستگی‌ها را در داخل بیابیم.

وی یکی از محورهای علمی و تکنولوژیکی مورد حمایت اوقاف را در زمینه تولید مودم در کشور با توجه به نیاز گسترده داخلی عنوان کرد و بیان داشت: ما در این زمینه حمایت از تولید مودم وارد شده‌ایم و با حمایت شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه بستر رقابت‌آفرینی ایجاد کرده‌ایم و تولید محصول در جریان است.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در زمینه تجهیزات پزشکی نیز اوقاف ورود داشته و تجهیزات مورد نیاز عمل قلب باز در کشور که اهمیت بسیار فراوانی دارد با مشارکت اوقاف تولید می‌شود و سالانه میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی ارزی بدنبال داشته است.

حجت‌الاسلام خاموشی، عمده‌ترین محورهای ورود اوقاف به حمایت از رفع وابستگی را در زمینه‌های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: در زمینه تولید فیلترهای مرتبط با دیالیز نیز همکاری و مشارکت داشته‌ایم که این نیاز مهم پزشکی و درمانی مردم رفع شود.

وی به وجود موقوفه‌ای در زمینه تولید ایمپلنت‌ها اشاره کرد و بیان داشت: با فعال کردن این موقوفه طی یک ماه آینده در استان فارس شاهد افتتاح آن خواهیم بود که قادر است تا ایمپلنت‌های نیلینگ، فک و صورت و ابزارهای نصب آن را در داخل تولید کنیم و بزودی با گام‌هایی که در داخل در دست انجام است، تولید پروتز و ایمپلنت‌های دندانی را نیز در داخل شاهد خواهیم بود و این موقوفه بزودی دستاوردهای بزرگ‌تری خواهد داشت که به اطلاع مردم عزیزمان خواهد رسید.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به مشارکت این سازمان در زمینه تولید تجهیزات ایکس ری، تولید دستگاه‌های سنجش تراکم استخوان، تولید فشارسنج‌های سه فازی در حوزه صنعت نفت، رشد تولید در سطح کشت گیاهان و … در حوزه‌های دانش بنیان اشاره و گفت: برنامه‌های ویژه‌ای به منظور همراستا سازی وقفیات با مزیت‌های نسبی هر استان داریم.

حجت‌الاسلام خاموشی خاطرنشان کرد: کمک به گروه‌های دانش‌بنیان برای تجاری سازی ایده‌ها به منظور به نتیجه رساندن این تلاش‌های پرارزش علمی یک ضرورت برای کشورمان است تا بتوانیم ثمرات پژوهش‌های علمی و دانش داخلی کشورمان را به نظارت بنشینیم.

وی همچنین تصریح کرد: بستردهی به گروه‌های دانش بنیان به منظور رفع وابستگی‌های کشور و کمک به تولیدات داخلی با وجود رقبای خارجی یک وظیفه بر دوش دولت‌ها است تا بتوانیم دانش موجود در کشور را به کمک اقتصاد ملی بیاوریم و ما حوزه‌های مهمی در کشورمان داریم که می‌توانیم به راحتی با تمرکز بر آنها، کشور را از وابستگی نجات دهیم که پوشاک یکی از این محورها است و نباید بازار ما در این زمینه به خارج از کشور وابسته باشد و سالانه میلیون‌ها دلار ارز از کشور برای واردات پوشاک خارج شود.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

 

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا