سمنان

خام‌فروشی معادن شاهرود؛ مانع اشتغال‌زایی

به گزارش برگزیده های ایران از شاهرود، ابوطالب جلالی بعدازظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در  شرکت سیم و کابل مُغان شاهرود که با حضور معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و استاندار سمنان برگزار شد، اظهار کرد: دغدغه‌های شهرستان شاهرود را احصا کرده و در سفر رسمی استاندار سمنان به شهرستان شاهرود، به‌طور مفصل بررسی و رسیدگی خواهد شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر دغدغه‌های بسیار جدی در بخش صنعت شهرستان شاهرود وجود دارد که نیازمند توجه جدی و حمایت مسؤولان است.

فرماندار شاهرود افزود: اساسی‌ترین شاخصه در توسعه صنعت، وجود منابع آبی است که این بخش با مشکل مواجه است و البته موضوع چالش تأمین آب در شرق و کشاورزی این شهرستان وجود دارد.

جلالی با بیان اینکه تولید آب در ۱۰ سال گذشته از ۱۱ هزار لیتر به هشت هزار لیتر در ثانیه رسیده است، ادامه داد: محصولات کشاورزی شاهرود به دلیل هم‌جواری با کویر، اختلاف دما، حوادث طبیعی و سرمازدگی در طول سال با مشکلات مختلفی درگیر است.

وی گفت: وجود معادن، فرصت عالی شهرستان شاهرود است البته تا زمانی که خام‌فروشی وجود دارد، این موضوع مانع ارزش‌افزوده و اشتغال می‌شود.

فرماندار شاهرود با اشاره به اینکه جلوگیری از خام‌فروشی در معادن، فرصت‌های بسیار خوب اقتصادی را برای این شهرستان فراهم می‌کند، تأکید کرد: جلوگیری از خام‌فروشی با انتقال فناوری و صنایع جانبی راهگشا است و سبب اشتغال‌زایی می‌شود.

توسعه متوازن صنعتی استان سمنان ضروری است

علی تشنه‌دل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: توسعه متوازن صنعتی استان سمنان ضروری است و در این راستا گام برمی‌داریم.

وی افزود: جایگاه شاهرود متناسب با آنچه که باید باشد، نیست و رسیدگی به این موضوع علاوه بر سیاست‌گذاری استانی، نیازمند توجه ویژه از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: اگر امتیاز خاصی به متقاضیان سرمایه‌گذاری تعلق می‌گیرد، شاهرود باید در اولویت باشد و در تلاش هستیم تا با مساعدت ویژه، صنعت این شهرستان به جایگاه واقعی خود برسد.

تشنه‌دل عنوان کرد: امروز نیز با حضور معاون وزیر صمت و استاندار سمنان، چندین واحد تولیدی و صنعتی شهرستان شاهرود مورد بازدید قرار گرفت و موارد و مشکلات این واحدها در جلسه ستاد تسهیل استان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و حمایت وی از شهرستان شاهرود در بخش صنعت، شاهد رونق صنعت این منطقه باشیم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا