فرهنگ و هنر

خانه تئاتر دغدغه‌ای برای هنرمندان شهرستان ندارد

خانه تئاتر دغدغه‌ای برای هنرمندان شهرستان ندارد

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری برگزیده های ایران، مهرداد هنرمند، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر استان گیلان است که با او درباره جایگاه نهادهایی چون خانه تئاتر و دیگر مسائل صنفی به گفت‌وگو نشستیم.

مهرداد هنرمند در ابتدای سخنانش با اشاره به اینکه عضویت در خانه تئاتر امتیاز ویژه‌ای برای او نداشته است، گفت: «من خیلی به فعالیت‌های صنفی آگاه نیستم اما در همان محدودی که می‌دانم خانه تئاتر به عنوان یک صنف مستقل باید برای حمایت از اعضای خود از سازمان‌ها، ادارات و ارگان‌های دولتی و خصوصی امتیاز بگیرد.»

تئاتر شهر صاحب حریم می‌شود / دوران دستفروشان و ارازل تمام خواهد شد

او ادامه داد: «این صنف در ماجرای همه‌گیری ویروس کرونا می‌توانست کمک هزینه و حمایت‌های مادی برای اعضای خود از مجلس، سازمان‌های دولتی و خصوصی بگیرد اما متاسفانه هیچ تلاشی برای چنین اتفاقی نکرد.»

این کارگردان با بیان اینکه فعالیت‌های خانه تئاتر باید معرفی و تشریح شوند، افزود: «متاسفانه هنرمندان نسبت به فعالیت‌های این صنف هیچ شناختی ندارند در حالیکه باید شرایط عضویت، قوانین و جزییات عملکرد آن اطلاع‌رسانی شود. از آنجاکه من به عنوان عضوی از این خانه آگاهی نسبت به شرایط آن ندارم، قطعا از حق و حقوق، انتظارات و توقعاتی که می‌توانم داشته باشم هم بی‌خبرم.»

مهرداد هنرمند با اشاره به اینکه خانه تئاتر با هنرمندان شهرستانی ارتباطی ندارد، گفت: «فکر نمی‌کنم مدیران این خانه دغدغه‌ای برای هنرمندان شهرستان داشته باشند. به شخصه با اینکه عضو این صنف هستم شاید حتی در آمارشان هم وجود نداشته باشم.»

این نویسنده تاکید کرد: «معمولا فعالیت‌های متمرکز تئاتری در تهران است. جلسات خانه تئاتر هم در آنجا برگزار می‌شود و مسائل هم همواره درباره تئاتر تهران است و تئاتر شهرستان از دایره توجه دور می‌ماند و مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد. این درد بزرگی است که هنرمندان شهرستان از سمت خانواده خود یعنی خانه تئاتر دیده نمی‌شوند.»

او ادامه داد: «متاسفانه برای من و بسیاری از هنرمندان شهرستان با وجود تمایلی که برای حضور در فعالیت‌های صنفی وجود دارد، امکان سفر برای حضور در جلسات خانه تئاتر مهیا نیست. قطعا با فناوری‌های امروز، ارتباط آنلاین با اعضای شهرستانی برای خانه تئاتر نباید کار پیچیده‌ای باشد.»

مهرداد هنرمند در پایان سخنانش گفت: «به شخصه مدیریت و اعضای اصلی خانه تئاتر را نمی‌شناسم و هیچوقت ارتباطی با آن‌ها نداشته‌ام. متاسفانه از طرف آن‌ها نیز تلاشی برای ارتباط با هنرمندان شهرستان نبوده است. این خانه برای ارتباط با هنرمندان باید مدیران و سرفصل‌های کاری‌اش را مشخص کند و در این سرفصل‌ها سهمی برای هنرمندان شهرستان در نظر بگیرد چراکه در غیر این‌صورت، از طرف ما، رغبتی برای ادامه عضویت و یا عضویت جدید در آن وجود نخواهد داشت.»

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا