چهارمحال و بختیاری

خانواده‌ها از کودکی «حیا» را در کودکان‌شان نهادینه کنند

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی شهید سلیمانی، گفت: حاج قاسم شخصیتی بزرگ و قابل احترام داشت، اگر اندکی در زندگی این شهید بزرگ جست‌وجو کنید قطعاً به این مسئله پی‌می‌برید.

امام جمعه موقت شهرکرد با بیان اینکه حیا و عفت برای جامعه از نان شب هم واجب‌تر است و حکم دارو دارد، ادامه داد: متأسفانه این موارد در جامعه کمرنگ شده‌اند در صورتی که باید از کودکی مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد زیرا که ما پیروان حضرت زهرا(س) هستیم.

فاطمی با بیان اینکه در گذشته نیز حجاب بود اما یک سری اشتباهات وجود داشت، اظهار کرد: افرادی که ادعای دینداری داشتند رفتار غلطی از جمله ظلم کردن به زنان و زورگویی‌هایی که در برخی از مقاطع بوده، که جزو اسلام نبود و باید این رفتارها اصلاح می‌شد تا دیگران را به اسلام بدبین نکنند نه اینکه بی‌حیایی و بی‌حجابی را در شهر رواج داد که متأسفانه کمی هم اینطور شد.

حیا و عقل دو نعمت نجات دهنده بشریت

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به زندگی حضرت زهرا(س) حیا و عفت را ۲ ویژگی بارز حضرت دانست و بیان کرد: حیا و عفت چیزی است که خداوند در وجود همه انسان‌ها ودیعه گذاشته است که اگر این نعمت تقویت شود و در کنار نعمت عقل می‌تواند انسان را به پاکی و درستکاری برساند.

وی ادامه داد: این دو نعمت به قدری تأثیرگذار است که اگر شخص در مسیر دین و اسلام هم قرار نگیرد می‌تواند انسان را به راه درستی و صداقت سوق دهد و اگر در ادامه در مسیر دین هم قرار بگیرد به شاهکار خلقت و بشریت تبدیل می‌شود که یکی از این افراد کامل حضرت زهرا (س) است.

مرور خاطرات بزرگان راه و رسم زندگی را به ما نشان می‌دهد

امام جمعه موقت شهرکرد با بیان اینکه مرور خاطرات گذشتگان و بزرگان دینی راه و رسم زندگی را به ما نشان می‌دهد که اگر نقل نشوند بسیاری از رفتارها نیز با همان شخص دفن می‌شود، گفت: خاطرات در زندگی حضرت زهرا (س) زیاد است که می‌توان به ملاقات حضرت با شخص نابینا اشاره کرد که مراقبت خانم برای هم‌صحبتی با این مرد نابینا این را به ما یادآوری می‌کند تا جایی که ضرورت ندارد با نامحرم صحبت نکنیم که بیانگر حیا و عفت است و متأسفانه در جامعه امروز کمرنگ شده است.

وی با بیان اینکه بی‌حیایی در جوامع دختران را به فحشا و پسران را به فساد می‌کشاند، افزود: ۱۷ دی روزی بود که یکی از فرزندان ایران به فرهنگ ایران خیانت کرد و فریب غربی‌ها را خورد، رضاخان سواد نداشت و وقتی به کشورهای غربی سفر کرد پیشرفت کشورها را در بی‌حجابی و بی‌حیایی دید و قصد داشت همان برنامه را با اسم آزادی زن در کشور پیاده کند در صورتی که آزادی زنان در بی‌حیایی نیست بلکه در این است که زن در حوزه‌های مانند علمی، اجتماعی و سایر حوزه پیشرفت داشته باشد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا