گیلان

خانواده محروم شفتی موقتاً صاحب کانکس شدند/ کمیته امداد چرایی وضعیت کنونی را تشریح کرد

به گزارش برگزیده های ایران از شفت، هلال‌احمر با همکاری و همت بسیج شفت به‌صورت موقت یک کانکس جهت سکونت دادن خانواده محروم، آسیب‌دیده و توان‌خواه در روستای گنجار شفت فراهم کرد.

به گفته سیاوش غلامی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان قرار است در آینده نزدیک، امکانات رفاهی و ملزومات اولیه زندگی نیز در اختیار این خانواده آسیب‌دیده قرار بگیرد.

 

عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد گیلان نیز پیرو انتشار خبری که در فارس با عنوان «غفلت خفتگان و تنهایی حسن/روایتی تلخ از زندگی به آب‌رفته خانواده شفتی» منتشر شد، مواردی را مطرح کرده که ذکر آن‌ها خالی از لطف نیست.

به گفته مدیرکل کمیته امداد گیلان، سرپرست خانواده آسیب‌دیده گنجاری علاوه بر فقر، از بیماری نیز رنج  می‌برد و علی‌ای‌حال مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان بوده و از خدمات مختلف این نهاد بهره‌مند‌است.

آن‌طور که اهرابی گفته در سال ۱۳۸۹ کمیته امداد اقدام به احداث مسکن برای نامبرده کرد و مراحل اولیه احداث  نیز انجام و در همان زمان قیدشده، مرحله اول تسهیلات مسکن مددجویی به نامبرده پرداخت شد اما نامبرده، زمین مذکور به همراه ساختمان در حال احداث (پی‌ریزی شده) را به یکی از اهالی محل فروخت و شخص خریدار نیز  آنجا را به شخص غیربومی در خارج از استان فروختند.

ناگفته نماند صاحب جدید زمین، کانکسی را در اختیار این خانوار اهل گنجار شفت قرارداد تا در آن سکنی گزیند که کانکس مذکور توسط خود ایشان به آتش کشیده شد!

 

به گفته مدیرکل کمیته امداد گیلان، این نهاد حمایتی از سال ۱۳۹۹ پیگیر اسکان آن‌ها در یک منطقه دیگر به‌صورت استیجاری بوده که تاکنون خودداری کرده اما آن‌ها همچنان اصرار دارند تا مجدداً همان منزل قبلی (که توسط خودشان فروخته‌شده ) برایشان خریداری شود و با توجه به عدم پذیرش توسط صاحب فعلی، لذا زندگی در همان شرایط سخت را ترجیح می‌دهند!

البته اهرابی این را هم متذکر شده که با پیگیری‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته و با مشارکت بنیاد مسکن و خیّرین مقررشده تا نسبت به تهیه زمین و ساخت مسکن برای این خانواده اقدام شود.

حالیه پس از ماه‌ها بی‌قراری و بی‌خانمانی، دست‌وپنجه نرم کردن این خانواده محروم و مستضعف، امروز خانواده تنهایی در کنار رودخانه گنجار همچون سایر اهالی به صدای شرشر آب گوش می‌دهند و قرار است زندگی‌شان رو به بهبودی برود.

فعلاً، هلال‌احمر و دل‌سوختگان بسیجی، یار و یاور خانواده تنهایی شده‌اند اما لازم است خیران و نهاد‌های حمایتی، بال کرامت و سخاوت خود را بگشایند تا آرامش و آسایش هم یا آن‌ها هم‌نشین شود.

 

 

انتهای پیام/۳۳۸۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا