Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
خبر تلخ و دردناک اردوغان از شمار قربانیان زلزله - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

خبر تلخ و دردناک اردوغان از شمار قربانیان زلزله

خبر تلخ و دردناک اردوغان از شمار قربانیان زلزله

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: تعداد کشته‌شدگان تاکنون به ۹۰۵۷ نفر، مجروحان به ۵۲۹۷۹ نفر و ساختمان های فروریخته به ۶۴۴۴ مورد رسیده است.

رجب طیب اردوغان در ادامه افزود: وظایف سختی در پیش داریم و در شرایط سخت آب و هوایی با فاجعه بزرگی روبرو هستیم که منطقه وسیعی را فرا گرفته است.

گفتنی است که زمین لرزه‌ای مهیب به بزرگی ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه بخش‌ های وسیعی از جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند، این زمین لرزه تاکنون براساس آمار نهادهای رسمی دو کشور، بیش از ۱۰ هزار جان باخته برجای گذاشته است و امدادرسانی و خارج کردن زلزله زدگان از زیر آوار همچنان ادامه دارد.

زلزله شمال غرب سوریه و جنوب ترکیه به حدی شدید بود که مردم اکثر استان‌های سوریه به ویژه دمشق (پایتخت) با فاصله حدود ۴۰۰ کیلومتری آن را احساس کردند.

استان‌های حلب، حماه، لاذقیه، طرطوس و ادلب پنج استان درگیر در زلزله بودند و دچار خسارت‌های زیادی شده اند.

نهادهای بین‌المللی و کشورهای جهان ارائه کمک‌ها به ترکیه و سوریه را آغاز کرده اند. تیم‌های نجات و جستجو همچنان در حال آوار برداری و نجات افرادی هستند که در زیر آوار گرفتار شده‌اند.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا