سیاسی

خبر‌ خاندوزی درباره دو اقدام دولت برای تسهیل تجارت خارجی

خبر‌ خاندوزی درباره دو اقدام دولت برای تسهیل تجارت خارجی

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری برگزیده های ایران، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه هدف‌گذاری رشد تولید از دستورات مقام معظم رهبری بوده، گفت: برای تحقق بخشی از این مسأله در چند ماه گذشته دو اقدام انجام دادیم. 

خاندوزی: ۱۲۳ شرکت دولتی از زیان‌دهی خارج شد

وی افزود: نخست اینکه در هشت ماه ابتدای امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته تعداد بخشنامه‌های گمرک و سازمان‌های مرتبط با حوزه تجارت خارجی ۵۵ درصد کاهش یافت. هم‌چنین در حوزه استعلامات گمرکی متوسط زمانی به ۶ روز کاهش یافت. این مسیر را ادامه خواهیم داد و این اقدامات ادامه می‌یابد تا رکورد کاهش مقررات در حوزه تجارت خارجی کشور را شکست دهیم.

وزیر اقتصاد درباره اقدامات انجام شده برای دسترسی به منابع ارزی کشور نیز بیان کرد: از ظرفیت شرکای کشورهای همسایه برای انتقال ارز استفاده و برخی از مشکلات هم برای تبادل ارز رفع شده است. با این اقدامات دسترسی به منابع ارزی خارج از کشور انجام شده است.

خاندوزی اضافه کرد: یکی از دستورکارهای ۲ سال اخیر استفاده از ظرفیت اقتصادی ارتباط با کشورهای همسایه و هم‌سو و شرکای راهبردی است تا بتوانیم بخشی از اثرات تحریمی انتقال ارز و تسهیلات در شبکه بین‌المللی بانکی را حل کنیم. در بسیاری از موارد ارزهایی که در کشورهای همسایه بلوکه شده بود، توانستیم به آن دست یابیم و در برخی موارد این امر اجرایی شده است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا