کهگیلویه و بویراحمد

خبر خوش برای باغداران سیب در کهگیلویه و بویراحمد/ مطالبات باغداران تا پایان هفته پرداخت می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج،  قدرت‌الله ویسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های شبانه‌روزی، مطالبات باغداران و تولید کنندگان محصول سیب درختی صنعتی ( درجه ۳ و یا زیر درختی) تا پایان هفته جاری پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: خرید سیب زیردرختی کشاورزان، از مصوبات سفر هیئت دولت به این استان و در راستای اهداف و سیاست‌های حمایتی دولت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی و جلوگیری از فساد و ضایعات محصول سیب‌های تولیدی، افت قیمت‌ها و حذف واسطه‌ها از سوی تعاون روستایی انجام شد.

ویسی با قدردانی از همه مسئولانی که در این اقدام مهم همکاری کردند، تصریح کرد: اتحادیه‌های تعاون روستایی از  ۲۴ مهرماه تا ۲۰ آبان ماه سال جاری در نقاط مختلف شهرستان‌های بویراحمد و دنا اقدام به خرید بیش از ۸ هزار تن محصول سیب درختی صنعتی از باغداران مطابق گواهی و ارایه لیست از مراکز خدمات جهاد کشاورزی با نظارت کامل کرده که همه این محموله خریداری شده به کارخانجات خارج از استان  حمل شد.

این مسئول استانی تصریح کرد: مبلغ ۱۱ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان بابت بهای سیب صنعتی و به ازای هرکیلو یک هزار و ۴۶۰ تومان و هشت ریال تا پایان هفته به باغداران پرداخت خواهد شد.

وی از پیگیری‌های آقای احمدزاده، استاندار کوشای استان، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا، مارگون در مجلس شورای اسلامی و ریاست سازمان جهاد کشاورزی قدردانی کرد و گفت: خرید سیب صنعتی بر اساس مجوز وزیر  جهاد کشاورزی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و با محوریت اتحادیه‌ها و شبکه‌های تحت نظارت سازمان تعاون روستایی انجام شده است.

ویسی به طور ویژه از آقای قادری‌فر، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و مجموعه بازرگانی قدردانی کرد و اضافه کرد: در سال گذشته نیز  محصول گوجه فرنگی را در قالب خرید حمایتی به میزان ۱۴ هزار تن در شهرستان‌های گرمسیری از سوی اتحادیه تعاون روستایی شهرستان بویراحمد خرید و به کارخانجات رب گوجه فرنگی در استان‌های اصفهان و فارس حمل شد.
وی یادآور شد: بالغ بر ۵ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان علاوه بر مبلغ خرید هرکیلو به گوجه‌کاران یارانه پرداخت شد.

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بعد از گذشت چندین سال، مجوز در قالب خرید تضمینی برای استان صادر شده و امید است بتوانیم با حمایت همه دست اندکاران و مسئولین و متولیان بخش کشاورزی محصولات تولیدی استان را به کشور معرفی و حامی کشاورزان  باشیم.

تعاون روستایی در دوره مدیریت ویسی تاکنون کارنامه موفقی در خرید‌های تضمینی و حمایتی از محصولات کشاورزی این استان داشته که بارها مورد تقدیر مقامات ارشد استان و کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا