علمی و فناوری

خبر ناامیدکننده برای طرفداران گوشی‌های تاشوی سامسونگ

خبر ناامیدکننده برای طرفداران گوشی‌های تاشوی سامسونگ

تابستان امسال، گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ به مجموعه‌ی گوشی‌های تاشدنی سامسونگ اضافه شدند. زد فولد ۵ با فرم‌فکتور کتابی خود، کمی در سخت‌افزار نسبت‌ به گلکسی زد فولد ۴ ارتقاء یافت و به‌ گزینه‌ی مناسبی برای علاقه‌مندان به گوشی تاشدنی تبدیل شد؛‌ هرچند که رقبای سرسختی مثل شیائومی میکس فولد ۳ و گوشی هواوی میت X5 را در مقابل خود دارد. حالا، شایعات نشان می‌دهند که زد فولد ۶ نیز بهبودهای قابل توجهی را به‌همراه نخواهد داشت.

سامسونگ ممکن است نقشه‌هایی برای افزایش کیفیت زد فولد ۶ در نظر داشته باشد، اما احتمالاً دوربین تغییر نخواهد کرد. افشاگر معروفی موسوم‌به Ice Universe، در پست جدید خود گفته است زد فولد ۶ که سال آینده عرضه خواهد شد، از همان دوربین ۵۰ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد که در زد فولد ۵ و ۴ قرار دارد.

سامسونگ دستگاه‌های سری فولد دو نسل قبل را به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی تجهیز کرد که ارتقای قابل توجهی در مقایسه با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی زد فولد ۳ محسوب می‌شد. اگر شایعه‌ی جدید درست باشد، زد فولد ۶ دوربینی مشابه با نسخه‌های پرچمدار گوشی سامسونگ سری گلکسی S خواهد داشت.

با ورود وان پلاس به بازار تاشدنی‌ها ازطریق گوشی وان پلاس Open، سامسونگ با رقابت بیشتری مواجه شد و به‌نظر می‌رسد روی کاهش ضخامت دستگاه تمرکز کرده است و قصد دارد با مهندسی معکوس گوشی‌های تاشدنی چینی‌ها، به طراحی باریک‌تری دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

  • پر مرغ ارزشمند شد!

  • قدرتمندترین زیردریایی‌های هسته‌ای جهان/ از بوری تا باراکودا/ عکس

در مقایسه با دستگاه‌های تاشدنی هواوی، گلکسی زد فولد ۵ با ضخامت ۱۳٫۴ میلی‌متر در حالت تاشده، در این زمینه خیلی عقب‌تر است. میت X3 هواوی که در فروردین امسال عرضه شد، ۱۱٫۸ میلی‌متر ضخامت دارد و میت X5 که شهریور عرضه شد، با ضخامت ۱۱٫۱ میلی‌متری حتی از آن هم باریک‌تر است. گوشی شیائومی میکس فولد ۳ نیز فقط ۱۰٫۹ میلی‌متر ضخامت دارد.

علاوه‌براین، گفته می‌شود گلکسی زد فلیپ ۶ دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی خواهد داشت که در مقایسه با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی زد فلیپ ۵، ارتقای چشمگیری خواهد بود. هنوز درباره‌ی تغییر قیمت گوشی زد فولد یا زد فلیپ ۶ نسبت‌ به نسل قبل، سخنی به میان نیامده است.

۵۸۵۸

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا