اجتماعی

خدمات‌رسانی اتوبوسرانی تهران در ایام اربعین مختل نمی‌شود

خدمات‌رسانی اتوبوسرانی تهران در ایام اربعین مختل نمی‌شود

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، مهدی علیزاده اظهار کرد: دیروز و در مرحله نخست، ۵۰ دستگاه اتوبوس به مرز مهران اعزام شدند. با ورود زائران اربعین اباعبدالله الحسین(ع) به مهران خدمات‌رسانی اتوبوس‌ها آغاز خواهد شد و بر اساس توافق‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته، مردم عزیزمان را تا اولین شهر عراق که شهر کوت است، جابجا می‌کنیم.

وی ادامه داد: با هماهنگی بسیار خوبی که ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور با مسئولان وزارت کشور عراق صورت گرفته ان‌شاءالله نسبت به سال گذشته خدمات بهتری را مردم عزیزمان ارائه خواهیم داد.

نماینده قرارگاه مرکزی حمل و نقل اربعین حسینی در کشور عراق با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد زائران از مرز مهران وارد کشور عراق می‌شوند، افزود: شهر بدره را به عنوان مقر اصلی اتوبوس‌ها انتخاب و حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس را در آنجا مستقر و مردم عزیزمان را از مهران به شهر کوت انتقال می‌دهیم و پس از آن وسایل نقلیه عراقی برای اعزام زائران گرامی به شهر نجف و کربلا اقدام خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مسئولیت حمل و نقل در اربعین به شرکت واحد محول شده است، گفت: در سایر مرزها از جمله مرزهای خسروی، شلمچه و چزابه نیز با همکاری شهرداری شهرهای مشهد، اهواز، کرج و شیراز نسبت ارائه خدمات حمل و نقلی اقدام می‌کنیم.

رئیس کارگروه حمل و نقل عمومی کمیته خدمات شهری اربعین حسینی در خصوص نرخ کرایه پیش‌بینی شده برای انتقال زائران تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین در خاک عراق از مرزهای چهارگانه تا ایستگاه‌های مشخص شده، تا ۸۰ کیلومتر نفری ۸۰ هزار تومان و بالای ۸۰ کیلومتر تا ۱۰۰ کیلومتر ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌شود و در صورت تصمیم ستاد اربعین برای افزایش مسافت خدمات‌رسانی، تعرفه جدید اعلام خواهد شد.

علیزاده همچنین گفت: در ایام اربعین برای عدم وقفه در خدمات‌رسانی به مردم تهران برنامه‌ریزی جامعی برای عدم وقفه در خدمات‌رسانی به مردم شریف تهران انجام گرفته و در این موضوع نگرانی نداریم.

وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در روز اربعین حسینی هم به کاروان بزرگ جاماندگان اربعین که راهی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری خواهند شد، خدمات‌رسانی خواهیم کرد.

اعزام ۱۳۰ دستگاه اتوبوس به مرز خسروی/ جابه‌جایی ‌۲۴ ساعته ‌زائران اربعین

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا