گیلان

خدمات‌دهی اتوبوس‌های رشت در قزوین!

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا عصر امروز در سیزدهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با اشاره به وضعیت اتوبوس‌های سطح رشت اظهار کرد: رشت در مجموع ۱۸۷ دستگاه اتوبوس در اختیار دارد که از این تعداد ۳۴ دستگاه در سطح شهر مشغول فعالیت هستند و ۵۱ دستگاه دیگر نیز قابلیت تعمیر و بازسازی دارند. 

وی به اعزام ۱۰۲ دستگاه اتوبوس به اتوبوسرانی قزوین به منظور تعمیر و بازسازی اشاره کرد و گفت: در آن سال ۱۰۲ دستگاه اتوبوس با هزینه ۱۸۵ میلیون تومان به قزوین اعزام شد و قرار بود هر ماه بیست دستگاه اتوبوس پس از تعمیر به سازمان اتوبوسرانی رشت تحویل داده شود. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه از مجموع ۱۰۲ دستگاه اتوبوس، سیزده دستگاه پس از تعمیر به شهرداری رشت تحویل داده شد، افزود: با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان، این اتوبوس‌ها به خوبی تعمیر نشده بودند و مجددا به تعمیر نیاز پیدا کردند و در نهایت از مجموع ۱۰۲ دستگاه اتوبوس اعزامی به قزوین پانزده دستگاه تعمیر و شهرداری رشت تحویل داده شد و ۱۰ دستگاه دیگر نیز در قزوین مشغول خدمات دهی به شهروندان قزوینی بود. 

فعالیت ۳۵ دستگاه اتوبوس در سطح رشت
کارگرنیا به پیگیری‌های انجام شده به منظور بازپس گیری ۱۰ دستگاه اتوبوس رشت از قزوین اشاره کرد و گفت: این ۱۰ دستگاه اتوبوس به استان گیلان باز پس داده شد و در حال حاضر از مجموع ۱۰۲ دستگاه اتوبوس ۳۵ اتوبوس در قزوین توقیف هستند و اتوبوسرانی قزوین معتقد است که باید بابت پانزده اتوبوس تعمیر شده رشت در قزوین باز هم مبالغ دیگری به شهرداری قزوین پرداخت کنیم و این در حالی است که از بابت تعمیرات این اتوبوس‌ها قرار بود شهر قزوین از حمایت‌هایی از سوی وزارت کشور برخوردار شود. 

وی با ابراز گلایه ازعدم نظارت صحیح پیرامون اتوبوس‌های اعزامی رشت به قزوین افزود: این اتوبوس‌ها از محل بیت المال خریداری شده است و انتظار می‌رفت با دقت و توجه بیشتری توسط برخی از مدیران وقت و کارشناسانی که در آن زمان نیز پیرامون اعزام اتوبوس‌های رشت به قزوین مسؤولیت داشتند اقدامات لازم انجام می‌شد. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه انتظار می‌رود موضوع اعزام اتوبوس‌های رشت به قزوین و کم کاری‌ها و بی‌توجهی‌های انجام شده در این باره به صورت جدی پیگیری شود، بیان کرد: باید حافظ بیت المال باشیم و چنین اقداماتی ضررهای زیادی به بیت المال و اعتماد شهروندان وارد می‌کند. 

آغاز به کار فاز دوم کارخانه کودآلی گیلان 
کارگرنیا به بازدید استاندار گیلان از وضعیت لندفیل سراوان اشاره کرد و گفت: فعالیت فاز نخست کارخانه کودآلی آغاز شده است و ان شاالله به زودی فاز دوم نیز به بهره برداری برسد. 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده پیرامون ساماندهی وضعیت سراوان تصریح کرد: در تلاشیم تا با اقدامات انجام شده و حمایت‌های استاندار گیلان، نمایندگان مردم رشت در مجلس، یک بار برای همیشه این مشکل برطرف شود. 

چهار کتابخانه در رشت وجود دارد
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی افزود: در حال حاضر در رشت چهار باب کتابخانه وجود دارد و انتظار می‌رود با افزایش این مهم، گامی موثر در راستای افزایش سرانه کتابخوانی در این شهر فرهیخته و با سبقه فرهنگی برداریم. 

وی به انتشار کلیپی در فضای مجازی پیرامون درگیری یک بانوی دستفروش با ماموران سد معبر شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: در ابتدا هر فردی این کلیپ را مشاهده می‌کرد این تصور برایش تداعی می‌شد که ماموران سد معبر به وظیفه قانونی خود عمل نکرده‌اند و یک مجری که به دور از نزاکت الفاظی را در این کلیپ بیان میکرد نیز سعی در تشویش اذهان عمومی و پنهان ماندن واقعیت‌ها داشت. 

تبدیل پیاده‌راه عمومی به سوپر میوه
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه پس از بررسی‌های انجام شده، زوایای مختلف این کلیپ مشخص شد، تصریح کرد: این بانوی دستفروش سال‌ها در آن نقطه از شهر به فروش تولیدات صنایع دستی مشغول بود اما پس از مدتی برخی از افراد با در اختیار قرار دادن سینی‌های بزرگ، آن بخش از پیاده راه رشت را به یک سوپر میوه تبدیل کردند که یقینا مورد انتقاد برخی از شهروندان بود و مشکلات سد معبر نیز به همراه داشت. 

کارگرنیا با تاکید به اینکه ماموران سد معبر شهرداری رشت در انجام وظایفشان مورد هجمه قرار گرفتند، گفت: برخی از افراد سودجو با تهیه و ارسال کلیپی از این اتفاق فضا را به سمت و سویی دیگر هدایت کردند که به نحوی اجحاف در حق ماموران سدمعبر شهرداری رشت بود. 

وی با بیان اینکه ماموران سد معبر شهرداری رشت در این اتفاق مظلوم واقع شدند، افزود: شهرداری رشت یک غرفه رایگان در اختیار این بانوی دستفروش قرار داد اما وی پس از مدتی مجددا به همان محل پیشین فعالیتش مراجعه کرده است. 

رئیس شورای شهر رشت به انجام رسم گلریزان از گذشته‌های دور اشاره کرد و گفت: این سنت سالهاست در ستاد دیه به منظور حمایت و مدد رساندن به افراد نیازمند زندانی در حال انجام است. 

کارگرنیا با اشاره به حضور حضور مسؤول ستاد دیه گیلان در این جلسه شورا بیان کرد: شورا و شهرداری رشت نیز از گذشته تا به امروز در حد توانشان به این مجموعه کمک کرده‌اند. 

آزادی بالغ بر سیصد نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در گیلان 
مسؤول ستاد دیه گیلان نیز با حضور در جلسه امروز شورای شهر رشت با اشاره به اینکه ستاد دیه اساسا با زندانیان جرائم عمد ارتباطی ندارد اظهار کرد: مواردی از جمله حوادث کارگاهی، مهریه، تصادفات غیر عمد و غیره از جمله مواردی هستند که ستاد دیه با هدف حمایت از آن‌ها ورود می‌کند. 

علیرضا یزدانی با بیان اینکه ستاد دیه به پرونده‌های قتل شبه عمد نیز ورود می‌کند، افزود: در سال جاری نیز ستاد دیه به چهار پرونده قتل شبه عمد ورود و دیه را تقبل کرد. 

وی به آزادی بالغ بر سیصد نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در سال گذشته با همکاری ستاد دیه گیلان در این استان تصریح کرد: تمامی زندانیان جرائم غیر عمد در گیلان می‌توانند از وام‌هایی با کارمزد چهار درصد بابت پرداخت دیون خود استفاده کنند و سال گذشته سیزده زندانی خانم با بهره مندی از حمایت‌های ستاد دیه در گیلان آزاد شدند. 

مسؤول ستاد دیه گیلان با اشاره به اینکه شهرداری رشت همه‌ساله پنجاه میلیون تومان به ستاد دیه کمک می‌کند، بیان کرد: شهرداری رشت با این اقدام هزینه آزادی یک زندانی را پرداخت می‌کند و انتظار داریم از این بابت مشارکت بیشتری با ستاد دیه گیلان توسط شورا و شهرداری رشت انجام شود. 

وقوع فاجعه انسانی در املاک نسقی
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به‌عدم صدور پروانه در زمین‌های نسقی در رشت اظهار کرد: در بازدیدهایی که از املاک ساخته شده در زمین‌های نسقی انجام شد شاهد وضعیت بسیار نامطلوب در این املاک هستیم و با وقوع کوچکترین زلزله‌ای با یک فاجعه انسانی مواجه می‌شویم. 

هادی رمضانی به شیوه نامه تهیه شده پیرامون نحوه ساخت و ساز در زمین‌های نسقی اشاره کرد و گفت: انتظار داریم با تصویب این شیوه نامه از بروز مشکلات دیگر در این حوزه جلوگیری شود. 

افزایش تعداد اتوبوس‌های درون شهری در رشت
عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به کمبود اتوبوس در سطح رشت اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که پیرامون کمبود وجود اتوبوس‌های مورد نیاز در رشت وجود دارد، به چه علتی تعدادی از اتوبوس‌ها به شهرک صنعتی اجاره داده شده است؟ 

مجید عزیزی با بیان اینکه رفع نیاز شهروندان باید در اولویت باشد افزود: افزایش تعداد اتوبوس‌های درون شهری یکی از این نیازها است. 

تعطیلی سرویس‌های بهداشتی رشت راس ساعت هشت شب
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برخی از شهروندان که منازلشان در کنار خیابان قرار دارد خودشان را مالک تمام محدوده خیابان نیز می‌دانند، اظهار کرد: در بسیاری از دیوارهای این منازل علامت پارک ممنوع مشاهده می‌شود و با توجه به کمبود پارکینگ‌های عمومی، این اقدام برای دیگر شهروندان مشکل آفرین شده است. 

علیرضا تاج شهرستانی با انتقاد از اتمام فعالیت سرویس‌های بهداشتی سطح رشت راس ساعت هشت شب افزود: در شرایطی که شهروندان رشت به واسطه باز بودن بسیاری از هایپرمارکت‌ها و غیره تا پاسی از شب مشغول انجام خرید و غیره هستند، به کدامین علت سرویس‌های بهداشتی سطح رشت راس ساعت هشت شب تعطیل می‌شوند. 

مهدی نوری هریس عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با انتقاد ازعدم اجرای بلند مرتبه‌سازی در رشت اظهار کرد: از شهردار رشت تقاضا دارم در این باره نیز ورود کند و ان شاا شرایط لازم برای تحقق این مهم در رشت فراهم شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا