خراسان رضوی

خدمات صندوق ذخیره بسیجیان به صورت غیرحضوری ارائه می شود

به گزارش برگزیده های ایران از مشهد، سرهنگ پاسدار قاسم سابقی معاون سرمایه انسانی بسیج سپاه امام رضا (ع) اظهار کرد: در صندوق ذخیره بسیجیان، بیمه عمر و حوادث نیز پیش بینی شده است که در صورت فوت فرد بسیجی بر اثر حادثه، مبلغ ۲۰ میلیون تومان به خانواده وی پرداخت می شود.

وی افزود: علاوه بر این، برای اعضای صندوق ذخیره بسیجیان که شامل بسیجیان و رزمندگان بسیجی هستند، در دوره کرونا خدماتی ارائه شد که شامل کمک بلاعوض ۵ میلیون تومانی برای فوت اعضای صندوق و کمک بلاعوض ۲ میلیون تومانی برای فوت خانواده اعضای صندوق است که در جریان شیوع کرونا دار فانی را وداع گفته اند.

سابقی با اشاره به این که برای عضویت در صندوق ذخیره بسیجیان نیازی به حضور افراد در حوزه ها و نواحی بسیج نیست، خاطرنشان کرد: برای عضویت در صندوق ذخیره بسیجیان، افراد می بایست ابتدا در سامانه سحاب بسیج ثبت نام کنند و پس از دریافت پیامک تایید، وارد سامانه شده و با طی مراحل موجود در سامانه عضو صندوق می شوند. تمام خدمات صندوق ذخیره بسیجیان نیز به صورت غیرحضوری ارائه می شود.

چشم انداز سند انتظار بسیج منطبق بر بیانیه گام دوم انقلاب است

معاون سرمایه انسانی بسیج سپاه امام رضا (ع) با بیان این که کلیه بسیجیان در قالب هایی که در سند انتظار مشخص شده شناسایی و جذب می شوند گفت: چشم انداز سند انتظار منطبق بر بیانیه گام دوم انقلاب است که در ۲ محور ایجاد تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر (عج) صورت می پذیرد.

وی افزود: ساماندهی بسیجیان در قالب سند انتظار به منظور اعتلای بسیج و ارتقاء بخشی سازمان، تعامل سازنده با نیروی بسیجی بر مبنای علاقمندی ها در اجرای ماموریت در رده های مقاومتی سپاه و بر اساس مقتضیات زمان و نیاز جامعه انجام می شود.

سابقی در ادامه گفت: سند انتظار در ۹ عرصه و ۳۸ زیرمجموعه تعریف شده است که از جمله عرصه های مختلف آن می توان به خادمیاران امنیتی حرم مطهر رضوی با شعار امنیت پایدار همراه با تکریم زائر و ایجاد امنیت پایدار در سطح استان از طریق حضور گردان های امنیتی و انجام ماموریت های محوله اشاره کرد.

حضور موثر نیروهای بسیجی در پیشگیری و درمان کرونا

وی خاطرنشان کرد: در موضوع کرونا نیروهای بسیج به صورت سازماندهی شده حضور پیدا کردند و به آحاد مردم کمک رسانی کردند. در موضوعاتی نظیر مواسات، پیشگیری از کرونا، توزیع بسته های معیشتی، کمک به کادر درمان در قرارگاه شهید سلیمانی، شاهد حضور موثر و پررنگ نیروهای بسیجی بودیم که داوطلبانه وارد میدان شدند.

ارائه خدمات به نیروهای بسیجی برای تکریم و ارتقاء منزلت بسیجیان

معاون سرمایه انسانی بسیج سپاه امام رضا (ع) با تاکید بر این که بسیجیان بدون چشمداشت و هیچ توقعی در اجرای ماموریت ها همراهی می کنند گفت: اما سازمان بسیج نیز برای تکریم و ارتقاء منزلت بسیجیان خدماتی را در قالب های مشخص و بر اساس سوابق اائه می کند که از جمله آن می توان به صدور کسر خدمت بر اساس ثبت سوابق فعالیت و اجرای ماموریت، ارائه خدمات درمانی در قالب موسسه تامین درمان بسیجیان در قالب مکمل درمان، ارائه کارت بشیر و ارائه خدمات درمان ناباروری زوج ها، ایجاد دفتر حمایت حقوقی برای ارائه مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی به بسیجیان، خدمات علمی رزمندگان به منظور تقویت بنیه علمی دانش آموزان بسیجی، ارائه خدمات تردد و حمل و نقل جاده ای در قالب خدمات موسسه جوان سیر ایثار و … اشاره کرد. وی افزود: در قالب صندوق ذخیره بسیجیان نیز خدماتی از جمله خدمات مکمل درمان در قالب ۲ طرح طلایی و نقره ای، ارائه تسهیلات خرید اعتباری، ارائه تسهیلات اشتغال زایی در قالب طرح «توانا» ارائه می شود.

سابقی افزود: افرادی که تمایل به استفاده از این خدمات دارند، می بایست در سامانه sahabcard.ir ثبت نام کنند. تلفن گویای ۰۲۱۴۱۰۱۳۰۰۰ پاسخگوی پرسشهای بسیجیان در این زمینه است.

وی تاکید کرد: هر گونه اطلاع رسانی در مورد برنامه ها و ارائه خدمات نیز از طریق رسانه های رسمی اطلاع رسانی کشور و رسانه ملی صورت می پذید.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا