اخبار روز

خدمت‌رسانی ‌به زائران پاکستانی اربعین در نقطه صفر مرزی میرجاوه/ عشق به حسین مرز نمی‌شناسد + فیلم

خدمت‌رسانی ‌به زائران پاکستانی اربعین در نقطه صفر مرزی میرجاوه/ عشق به حسین مرز نمی‌شناسد + فیلم

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از میرجاوه، هزاران زائر پاکستانی که برای رسیدن به کربلای معلی، از مرز زمینی ایران عبور می‌کنند، در بدو ورود به ایران اسلامی، توسط خادمان و خادمیاران رضوی مورد استقبال قرار می‌گیرند و ذیل پرچم متبرک به نام حضرت رضا(ع) میزبانی می‌شوند.‌

همچون سال‌های گذشته، امسال نیز در ایام اربعین حسینی در مرز میر جاوه و ریمدان خدمات شبانه‌روزی به زائران پاکستانی ارائه می‌شود. همواره در ایام اربعین و دهه آخر صفر با حجم قابل توجه ورود زائران پاکستانی به کشورمان هستیم که به قصد عزیمت به سمت کربلا، مشهد و قم مهمان ایران اسلامی می‌شوند. 

آستان قدس رضوی با محوریت بنیاد کرامت تسهیل تشرف این زائران را به عنوان یکی از اهداف مهم خود در استان سیستان‌وبلوچستان تعیین کرده تا علاوه بر خدماتی که ساکنان این استان، به ویژه محرومان و احسان‌پذیران ارائه می‌شود، میزبانی شایسته‌ای از زائران خارجی نیز رقم بخورد. 

خادمیاری به عنوان خادم در خدمت زوار پاکستانی در مرز میرجاوه و ریمدان و همچنین سایر موکب‌های مردمی در شهرهای مختلف هستند که محور ورود و خروج این زوار است، همچنین حمایت و کمک‌های نقدی و غیر نقدی، به موکب‌های مردمی محور دیگر خدمت این کانون‌هاست.

زواری که در بدو ورود از کشور پاکستان به ایران سفر می‌کنند در این مجتمع اسکان داده می‌شوند و پس از ارائه خدمات تغذیه، استحمام و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و زیارتی، با وسایل نقلیه‌ای که از سوی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده، به سمت مقاصد زیارتی خود حرکت می‌کنند. در مرز ریمدان نیز علاوه بر خدمات یاد شده از سه سال قبل پیگیر ساخت یک زائرسرا هستیم که با توجه به مشارکت مردم و تعامل سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مربوطه، این مهم نیز در آینده محقق خواهد شد‌.

.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا