تهران

خدمت‌رسانی بنیاد شهید به بیش از ۴۳ هزار پرونده ایثارگری/ ۱۲ هزار پرونده ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران مهمان است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از تهران، عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در هشتمین نشست شورای معاونان ستادی که در سالن شهدای ترور برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۱۲ هزار ایثارگر مهمان در بنیاد شهید شهرستان‌ها بوده و در حال حاضر ۴۳ هزار و ۸۰۰ پرونده ایثارگری وجود دارد که از این تعداد، ۱۲ هزار پرونده مربوط به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران غیربومی است.

وی گفت: شهرستان‌های استان تهران مهاجر پذیر و دارای ترکیب جمعیتی پراکنده هستند و
با توجه به وسعت این مناطق، ایثارگران و خانواده‌های شهدا نیز سهم قابل توجهی در این مهاجرت‌ها دارند و با توجه به رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر تکریم و خدمت‌رسانی شایسته به این عزیزان، گام برداشتن در راستای حل مشکلات و پاسخگویی به نیازهای آنها از وظایف اصلی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران افزود: عمده مشکلات ایثارگران در حوزه مسکن و اشتغال فرزندان جانبازان است و با توجه به تعداد پرونده‌های ایثارگران مهمان و همچنین ترکیب جمعیتی ایثارگران در شهرستان‌های تهران، حل مشکلات نیازمند نگاه ویژه از سوی مدیران ستاد مرکزی است.

وی در ادامه گفت: با تعامل خوب ایجاد شده و استفاده از ظرفیت‌های برون سازمانی، مشکلات و دغدغه‌های ایثارگران در حوزه مسکن و اشتغال با اولویت برطرف می‌شود.

مرتضوی با تاکید بر رعایت اخلاق و حفظ حرمت ایثارگران بیان کرد: از مواردی که در اسلام بسیار بر آن سفارش شده و از شاخص‌های اصلی سبک زندگی اسلامی است، احترام و تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران است.

وی بیان داشت: خانواده‌های معظم شهدا نیز بی‌شک همان راه پدران، همسران و فرزندان خود را ادامه خواهند داد و برای جامعه الگو و الهام‌بخش خواهند بود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستانهای استان تهران جایگاه خانواده‌های شهدا و به ویژه والدین آنها را نزد خداوند خاص و باعظمت دانست و خاطرنشان کرد: شهیدان جان خود را فدا کردند تا امروز کشور ما امنیت و آرامش داشته باشد و باید قدردان خانواده‌های شهدا باشیم و این قدردانی با تکریم و خدمت به این عزیزان محقق می شود.

به گزارش برگزیده های ایران، بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در حال خدمت‌رسانی به ۸ هزار و ۵۰۰ خانواده معظم شهید، ۲۲ هزار و ۵۰۰ جانباز و آزاده و ۱۲ هزار ایثارگر مهمان است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا