خراسان شمالی

خراسان‌شمالی نیازمند یک مرکز تشخیص و درمان ناباروری است

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، سید محمد پاکمهر ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی بابیان اینکه کرونا تنها سلامت جامعه را هدف قرار نداده است، اظهار کرد: ویروس کرونا در تمام حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، روحی و روانی، مسائل امنیتی در برخی کشورها مشکلات زیادی به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه روبرو شدن با بیماری که نه درمان و نه پیشگیری قاطعی دارد و روزبه‌روز بر ابهامات نظام سلامت در مقابله با این بیماری افزود می‌شود، دشوار است، گفت: بسیاری از پیش‌بینی‌ها نسبت به این بیماری امروز تغییر کرده است و پیچیدگی این ویروس قابل‌بیان نیست.

نماینده مردم پنج شهرستان استان خراسان‌شمالی بابیان اینکه کرونا تمام‌شدنی نیست، خاطرنشان کرد: در استان خراسان‌شمالی ازلحاظ امکانات بهداشتی کمبودهایی وجود دارد، باید این زیرساخت‌ها تقویت شود.

وی به برخی از کمبودها حوزه درمان استان خراسان‌شمالی اشاره کرد و گفت: در استان نبود یک مرکز تشخیص و درمان ناباروری قابل‌توجه است، همچنین نبود یک مرکز درمانی در شهرستان رازوجرگلان قطعاً باید قابل‌توجه باشد، زیرا با این شرایط و کمبودهای بهداشتی و درمانی که در خراسان‌شمالی وجود دارد نمی‌شود با کرونا مقابله کرد و در ابتدا باید بسترها فراهم شود.

پاکمهر ادامه داد: جهت رفع این کمبودها، با پیگیری‌های صورت گرفته، بسترها و زیرساخت‌ها در دست تکمیل است، اما نیازهای زیادی است که باید آماده‌سازی شود.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: متأسفانه در وزارت بهداشت نگاه‌ها به این‌گونه نیست، بلکه بر اساس تصمیمات اتخاذشده در این وزارت استان‌های کم برخوردار، کم برخوردارتر و بالعکس در حال انجام است.

وی یادآور شد: اگر بیمارستان ارتشی از دست می‌دهیم، اگر نگاه برخی در استان بر این است که بیمارستان امام رضا تعطیل و مرکز فرهنگی و هنری ایجاد شود، اول باید مکان جدید ساخته شود.

انتهای پیام/ن


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا