اقتصادی

خروج سامانه بارشی از کشور تا ۲۲ آبان/ یخبندان در ۱۱ استان و آلودگی هوا در شهرهای بزرگ

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی برگزیده های ایران، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهارداشت: امروز بارش باران، وزش باد شدید در شمال‌غرب و غرب کشور استان‌های خزر، ارتفاعات و دامنه البرز و زاگرس مرکزی داریم و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف و در جنوب‌غرب بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از اواخر وقت امروز به تدریج از شدت بارش‌ها در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و روز شنبه ۲۲ آبان با خروج سامانه بارشی از شمال‌ شرق کشور فقط در بخش‌هایی از خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش پراکنده داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ روز یکشنبه و اوایل وقت دوشنبه هفته آینده در اغلب نقاط کشور جوی پایدار خواهیم داشت که در شهرهای پرجمعیت و صنعتی موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

ضیائیان افزود:‌ بعدازظهر دوشنبه ۲۴ آبان در نیمه غربی کشور و ارتفاعات زاگرس ابرناکی و بارش پراکنده داریم و روز سه‌شنبه با شمالی شدن جریانات روز خزر و استان‌های ساحلی خزر و شمال‌ غرب و به‌تدریج غرب و جنوب‌ غرب همچنین ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی بارش باران، وزش باد شدید موقت و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف خواهیم داشت.

وی گفت: از فردا تا دوشنبه در نیمه شمالی کشور به تدریج روند افزایش دما پیش‌بینی می‌شود و از سه‌شنبه در سواحل خزر و اردبیل کاهشی نسبی دما را خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخ گفت: آسمان تهران روز آینده قسمتی ابری، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۴ و ۷ درجه خواهد بود.

ضیائیان همچنین درباره آخرین وضعیت جوی در استان مازندران گفت:‌ در شهر ساری به عنوان مرکز این استان فردا آسمان ابری و به‌تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۲ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و همدان با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر و زنجان با کمینه دمای ۷ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌ روز آینده در ۱۱ استان کمینه دما صفر و زیر صفر خواهد بود.

انتهای پیام/

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا