آذربایجان شرقی

خروج سهمیه آرد از شهرستان شبستر ممنوع شد

به گزارش برگزیده های ایران از شبستر، حسین عبداللهی فرماندار شبستر، در جلسه کارگره تنظیم بازار شهرستان شبستر با بیان اینکه برای جلوگیری از گرانفروشی و کنترل قیمت ها و خدمات، نیاز به نظارت مستمر از سوی بازرسان صمت و اتحادیه ها وجود دارد، اظهار داشت: به منظور جلوگیری از نارضایتی مردم باید گشتهای مشترک متشکل از بازرسان اتحادیه ها، اداره صمت، تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی در شهرستان فعال و به صورت مداوم بر واحدهای تولیدی و اصناف نظارت کنند.

فرماندار شبستر با اشاره به اینکه برخی اصناف به صورت خودسرانه نرخ خدمات خود را افزایش می دهند، گفت: گران فروشی برخی اجناس توسط بعضی اصناف نتیجه زیاده خواهی و بی انصافی آنهاست. چرا باید در اصناف خدماتی چند نرخی وجود داشته باشد، اتحادیه های ۱۷گانه شهرستان باید بر واحدهای زیر مجموعه خود نظارت مستمر کرده و واحدهای متخلف را به مراجع قانونی معرفی کنند.

وی با اشاره به بازرسی های انجام شده از نانوایی ها و گزارشات مردمی مبنی بر کمبود نان با توجه به خروج نان از شهرستان افزود: باید از خروج سهمیه آرد و نان شهرستان جلوگیری شود و سهمیه دولتی آرد واحدهایی که اقدام به این کار می‌کنند، باید قطع شود.

عبداللهی با اشاره به نظارت بر واحدهای تولیدی بلوک سیمانی گفت: با توجه به گزارش‌های دریافتی بلوک های سیمانی در شهرستان با قیمت ها و کیفیت های متفاوت عرضه می شود، افزود: بازرسی از این واحد ها با قید فوریت، با حضور ناظر اداره استاندرد انجام گیرد.

فرماندار با اشاره به اینکه پایش و جابه‌جایی کالا در سطح کشور از طریق سامانه جامع انبارها انجام می گیرد گفت؛ ثبت موجودی، ورود و خروج کالا در سامانه جامع انبارها ملاک است و چنانچه صاحبان کالا و مراکز نگهداری از این اقدام خودداری کنند کالای آنها قاچاق محسوب می شود.

گفتنی است در این جلسه ایجاد و احداث میدان تره بار توسط شهرداری شنداباد مورد بررسی قرار گرفت و ضمن تائید آن توسط کارگروه تنظیم بازار شهرستان دستور پیگیری سریع آن توسط فرماندار برای اداره منابع طبیعی و اداره جهاد کشاورزی صادر شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا