آذربایجان غربی

خروج ۴شهر آذربایجان‌غربی از وضعیت قرمز کرونایی/۹۰ درصد مردم ارومیه واکسینه شدند

محمد امین ولیزاده در گفت‌وگو با خبرمگار فارس در ارومیه، از خروج چهار شهر شوط، پلدشت، چایپاره و سردشت از وضعیت قرمز کرونایی خبر داد و گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای یاد شده و خدمات به موقع همکاران حوزه سلامت در مواردی مانند بیماریابی و تسریع در واکسیناسیون در چهار شهر ذکر شده با کاهش میزان بستری‌ها از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند.

وی با اشاره به کاهش میزان بستری‌ بیماران کرونایی یادآور شد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراجعه به موقع به مرکز بهداشتی و انجام واکسیناسیون وضعیت کرونا قابل کنترل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی،درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در حال حاضر شهرهای اشنویه و پیرانشهر قرمز، شاهین دژ و چالدران زرد و ۱۴ شهر دیگر نارنجی هستند.

 ولیزاده با بیان اینکه در استان آذربایجان‌غربی دز اول واکسن کرونا ۸۵ درصد تزریق شده است، عنوان کرد: در بعضی از شهرها مانند ارومیه بیشتر از ۹۰ درصد مردم واکسن دریافت کرده‌اند و دز دوم نزدیک به ۷۰ درصد تزریق شده است.

این مقام مسوول با ناخشنودی از عدم استقبال گروه‌های هدف از دریافت دوز سوم گفت: در حدود ۲۳هزار دز سوم تزریق شده است.

وی با اشاره به واکسیناسیون محله محور، خاطرنشان کرد: در خانه‌های بهداشت و روستاها طرح لکه‌گیری که همان مراجعه خانه به خانه می‌باشد در حال اجراست.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا