قزوین

خرید بیش از ۱۹۷هزار تن محصول زراعی از کشاورزان قزوینی

خرید بیش از ۱۹۷هزار تن محصول زراعی از کشاورزان قزوینی

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ محمدحسین عطایی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهارکرد: در سال جاری بیش از ۱۹۷هزار و ۷۰۰تن محصول زراعی به‌صورت تضمینی از کشاورزان این استان خریداری شد که این میزان محصولات؛ شامل ۱۸۵هزار تن گندم، ۴هزارو ۶۵۳تن کلزا و بیش از ۸هزار و۱۰۰تن بذر استاندارد گندم آبی و دیم است.

او با اشاره به اینکه در سال جاری ۲۲مرکز خرید تضمینی گندم و ۵مرکز خرید تضمینی کلزا برای تحویل گرفتن محصول برداشتی کشاورزان از خرداد ماه در استان فعال بودند، گفت: با توجه به اینکه برداشت گندم در شهرستان آوج تا اواخر شهریورماه سال جاری به طول ‌انجامید مراکز خرید تضمینی در این شهرستان آخرین مراکزی در سطح استان قزوین بودند که کار خرید تضمینی گندم را برعهده داشتند.

عطایی به پرداخت مطالبات کشاورزان در خصوص خرید تضمینی محصولات کشاورزی توسط دولت اشاره کرد و گفت: کل میزان بهای گندم خریداری شده از کشاورزان ۲هزار و ۷۷۵میلیارد تومان برآورد می شود که تاکنون دو هزار و ۳۰میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت و مابقی به‌زودی تسویه می‌شود.

این مسئول یادآور شد: همچنین بیش از ۹۶درصد مطالبات کلزاکاران این استان بابت فروش محصول خود به دولت در طرح خرید تضمینی به مبلغ ۱۳۴میلیارد تومان پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به عملکرد خوب این استان در خرید و ذخیره‌سازی محصولات استراتژیک کشاورزی در سال جاری، اظهارکرد: خوشبختانه استان قزوین با وجود مساحت کم نسبت به سایر استان‌های کشور و همچنین خشکسالی شدید سال جاری نسبت به سال گذشته رشد خوبی در خرید تضمینی گندم و کلزا در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا