کرمان

خسارت ۱۴۷ میلیارد تومانی زلزله ۲۴ مهر ماه در شهرستان زرند

 علی صادق‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگا فارس در زرند اظهار کرد: در زمین‌لرزه ۵.۱ ریشتری ۲۴ مهرماه شهرستان زرند، ۱۸۰ واحد مسکونی شهری و ۱۹۴ واحد مسکونی روستایی در این شهرستان آسیب دیده‌اند که افزون بر ۱۵۰ واحد مسکونی به تعمیر اساسی نیاز دارند.

فرماندار زرند با بیان اینکه بیش از ۷۳ میلیارد تومان خسارت به ساختمان‌های مسکونی شهری و روستایی برآورد شده است، افزود: جمع‌بندی خسارت های زلزله اخیر شهرستان زرند در بخش‌های مختلف انجام شده و به سازمان مدیریت بحران استانداری کرمان جهت انعکاس به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شده که پس از تصویب هیات دولت، بازسازی و تعمیرات منازل خسارت‌دیده آغاز خواهد شد.

صادق‌زاده با اشاره به این موضوع که منازل آسیب‌دیده از زلزله فاقد استحکام یا تعمیری بودند که نیاز به بازسازی دارند، تصریح کرد: امیدواریم در اسرع وقت با تصویب اعتبارات، تسهیلات و کمک‌های بلاعوض لازم از سوی دولت شاهد آغاز بازسازی، مقاوم‌سازی و بهسازی منازل آسیب‌دیده باشیم.

فرماندار زرند تصریح کرد: تمام اعتبارات ساخت و ساز منازل مسکونی در اختیار بنیاد مسکن قرار خواهد گرفت و این سازمان هم پس از مراجعه متقاضیان و تشکیل پرونده برای منازل آسیب‌دیده با توجه به ارزیابی‌های انجام شده، برای دریافت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات، افراد سرپرست خانوار را به بانک‌های عامل معرفی خواهد کرد.

فرماندار زرند ادامه داد: همچنین در بخش‌های دیگری به تفکیک حوزه کشاورزی ۴۲ میلیارد تومان، آب و فاضلاب ۱۵ میلیارد تومان و بهداشت و درمان ۷ میلیارد تومان خسارت برآورد شده است.

فرماندار زرند در بخش دیگری از سخنان خود به وجود بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی شهرستان زرند اشاره کرد و افزود: بعد از زلزله‌های سال‌های ۱۳۸۳ و ۱۳۹۵ در شهرستان زرند بالای ۹ هزار فقره وام بازسازی و بهسازی شهری و ۱۱ هزار فقره وام بازسازی و بهسازی روستایی، پرداخت شده که لزوم بازسازی و مقاوم‌سازی دیگر منازل فاقد استحکام را می‌رساند.

وی به زلزله‌خیز بودن شهرستان زرند اشاره کرد و هشدار جدی داد: بیش از ۶ هزار واحد مسکونی فاقد استحکام شهری و روستایی در شهرستان زرند وجود دارد.

صادق‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: دولت همواره در بحث ساخت مسکن نقاط آسیب‌دیده ناشی از سیل، زلزله و… در نقاط مختلف کشور حمایت‌های خوبی داشته و خود را موظف می‌داند که هم در بحث تعمیرات و هم بازسازی منازل آسیب‌دیده، تسهیلات و کمک‌های مالی مناسبی را به مردم خسارت‌دیده ارائه کند.

انتهای پیام/۸۰۰۲۲/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا