آذربایجان غربی

خسارت ۵۰میلیارد ریالی سیل در مهاباد/با تلاش نیروهای امدادی شهر به حالت عادی برگشت

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه و به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی امیرعباس جعفری در خصوص جزئیات خسارات سیلاب در منطقه مکریان مهاباد اظهار داشت: بر اثر بروز سیلاب روز چهارشنبه هفته جاری ۷۵ منزل مسکونی دچار آب گرفتگی و ۳۵ دستگاه خودرو نیز آسیب دید.

مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی گفت:سیلاب  همچنین موجب بروز خسارات کشاورزی در بیش از ۵۰۰ هکتار زمین زراعی و باغی در این منطقه شد که پس از تشکیل جلسات بر اساس ارزیابی کارشناسان نزدیک ۵۰ میلیارد ریال نیز زیرساخت‌های شهری منطقه خسارت دیده‌اند.

جعفری با بیان اینکه با تلاش شهرداری، دستگاه‌های خدمات رسان وضعیت منطقه مکریان در مهاباد به حالت عادی بازگشته است، افزود: با توجه به هشدار هواشناسی استان مبنی بر وقوع سیلاب به دلیل بارانی بودن هوای شهرهای استان نیروی‌های مدیریت بحران در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی تاکید کرد: ساخت و ساز در بستر مسیل‌ها از دلایل مهم بروز سیل در مهاباد بود که با برنامه ریزی های لازم از جمله احداث سیل بندها در بالادست می‌توان جلوی تکرار آن را گرفت.

جعفری اضافه کرد: با توجه به امکان تکرار این حادثه در این شهرستان به ویژه در منطقه “مکریان” نیاز است تا مطالعات لازم صورت گرفته و اقدامات لازم از جمله ایجاد زیرساخت‌ها به ویژه کانال‌های انتقال آب به صورت کاملاً حساب شده احداث شود.

انتهای پیام


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا