کرمانشاه

خطر اُمیکرون نزدیک‌تر از همیشه به کرمانشاه/ موردی فعلا شناسایی نشده است

مهدی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در کرمانشاه، با اشاره به آخرین اخبار کرونایی استان از افزایش تعداد بستری‌ها خبر داد و اظهار داشت: طی روزهای گذشته تعداد موارد بستری با علائم مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان به زیر ۱۰۰ نفر رسیده بود، اما هم‌اکنون ۱۲۴ نفر بستری داریم که ۲۶ مورد از این تعداد در بخش‌های ویژه و ۶ بیمار هم اینتوبه هستند.

وی بیشترین تعداد موارد بستری را مختص بیمارستان گلستان کرمانشاه با ۲۱ مورد عنوان کرد و افزود: در بیمارستان‌های فارابی و امام رضا(ع) ۱۷ نفر و در بیمارستان‌های شهرستان‌ها غیر از قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی که بستری ندارند، مابقی بیمارستان‌های بیمار مشکوک به کرونا بستری دارند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه طی شبانه‌روز گذشته یک مورد فوت با تشخیص قطعی ابتلا به کرونا در استان ثبت شده است، ادامه داد: مجموع جانباختگان استان با ابتلای قطعی به کرونا به ۲ هزار و ۹۲۶ نفر رسید.

وی گفت: ۶۴ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته با علائم کرونا بستری شده و ۵۴ مورد پس از بهبودی از بیمارستان‌های سطح استان ترخیص شده‌اند.

محمدی یادآور شد: طی شبانه‌روز گذشته پنج مورد بیمار مثبت بستری و ۱۱ مورد بیمار سرپایی مثبت شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: افزایش موارد بستری، قدری نگرانی‌ها در مورد شیوع سویه اُمیکرون که قدرت سرایت‌پذیری بالایی دارد را جدی‌تر کرده، البته در استان نمونه‌‌های مشکوک به این سویه جدید به تهران ارسال می‌شود که تاکنون موردی از شناسایی اُمیکرون در استان اعلام نشده است.

محمدی در پایان از هم‌استانی‌ها خواست نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود بابت تزریق دُز سوم اقدام کنند و در این رابطه، خاطرنشان کرد: فعلا واکسن آسترازنکا در استان موجود نیست، اما دیگر انواع واکسن در مراکز تزریق موجود است.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا