آذربایجان غربی

خطوط انتقال آب ارومیه اصلاح می‌شود/لزوم ایمن سازی تاسیسات شهری

لطیف خوش سیرت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: به دنبال ترکیدگی یکی از لوله‌های اصلی خط انتقال آب شهر ارومیه طی روزهای گذشته، دیروز جلسه هماهنگی برای اصلاح این خط انتقال آب با حضور معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی، شهرداری، راهنمایی و رانندگی، فرمانداری و شرکت گاز استان برگزار شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشی از لوله انتقال گاز نیز در کنار لوله‌های آب قرار دارد، ضرورت داشت تا شرکت گاز نیز در این جلسه حضور یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی افزود: در این جلسه مقرر شد شرکت آب و فاضلاب در کوتاه‌ترین زمان ممکن مجموعه اقدامات لازم جهت خروج خط انتقال آب از زیر پل‌ها و رمپ‌های پل شهید مدرس و مسیر باقیمانده از بلوار شهید باهنر را به خارج از پل‌ها انتقال دهد.
خوش‌سیرت با بیان اینکه در این راستا از همراهی و همکاری راهنمایی و رانندگی نیز استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد شرکت آب و فاضلاب طی هفته آینده نسبت به برآورد اولیه هزینه اقدام کند که برای تامین اعتبار انتقال این خطوط لوله نیازمند تخصیص اعتبارات استانی هستیم.

وی با بیان اینکه کل خط انتقال موجود در بلوار شهید باهنر از نوع آزبست سیمانی به طول ۲۰۵۰ متر بوده و در دو مرحله اصلاح و لوله های چدنی داکتیل جایگزین آن خواهد شد.
این مقام مسئول عمر خط انتقال موجود را بیش از ۴۰ سال عنوان کرد و گفت: ترکیدگی لوله عموما در باندهای تند رو و قسمت‌هایی از پل‌ها رخ می‌دهد که بار ترافیکی سنگینی روی آنها است و ضرورت دارد نسبت به تغییر مسیر خطوط انتقال از این مسیرها اقدام شود.

وی با بیان اینکه شعاع تحت پوشش این خط انتقال زیاد بوده و بیش از ۲۰ هزار مشترک از طریق این خط لوله تغذیه می‌شوند، گفت: براساس برنامه‌ریزی به عمل آمده تلاش می‌شود این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اتمام برسد و با توجه به اینکه در حین عملیات، خط انتقال فعلی وجود خواهد داشت و همزمان خط انتقال جدید را عملیاتی می‌کنیم، شاهد قطع آب مشترکان نخواهیم بود و فقط در انتقال اتصالات به خط انتقال جدید قطعی چند ساعته آب خواهیم داشت که آن هم به ساعات پایانی شب و زمان استراحت مشترکان منتقل خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی با بیان اینکه عملیات اجرایی تغییر خط انتقال در حد فاصل پل شهید ذاکر تا پل مدرس و از پل شهید مدرس تا پل شهید میرزای شیرازی انجام می‌شود، گفت: در جلسه آینده، شرکت آب و فاضلاب نسبت به برآورد ریز هزینه‌ها اقدام و جلسه هماهنگی جهت هماهنگی بین بخشی  بین دستگاه‌های دخیل در این موضوع انجام و سریعا عملیات اجرایی آغاز می‌شود تا زمان بارش‌ها این پروژه به اتمام برسد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا